10 vecí, ktoré brzdia vašu kariéru

Keď sa jedná o plánovanie našej kariéry, tak pri tejto téme nie je určite problém s nedostatkom vhodných kníh alebo kurzov. Môžete sa dočítať nespočetné množstvo rád, kde sa dozviete akými návykmi a stratégiami môžete urýchliť postup v pracovnej hierarchií a posunúť tak vašu kariéru ďalej. Z toho dôvodu dnes zvolím trocha iný prístup a namiesto toho vám predstavím 10 zvykov, ktoré vám bránia v rozvoji vašej kariéry.

Niektoré z týchto zvykov ste možno objavili sami už dávno. Neexistuje žiadny dôvod, aby ste sa nad tým nejako vzrušovali, skôr to berte ako budíček, ako príležitosť zameniť staré zvyky za nové. Kým sa však vaše návyky naozaj zmenia, bude si to vyžadovať určitý čas, to je o dôvod viac, prečo začať ešte dnes.

1.Vysoký výkon iba pod tlakom

„Pod tlakom sa mi robí najlepšie.“ Toto vyhlásenie sedí najmä na ľudí, ktorí sú naozajstní majstri v otáľaní. Robiť veci na poslednú chvíľu, aby sa dokázali vyburcovať k hektickým výkonom, tak táto činnosť im ide naozaj perfektne. Samotné výsledky sú častokrát fajn, ale ak vznikne nejaký problém, v dôsledku nedostatku času môže celý projekt  lahnúť popolom. Takíto zamestnanci sú často preťažení a vystresovaní, to nie sú zrovna najlepšie predpoklady pre povýšenie.

2. Nadčasy sú pravidlom

Také nadčasy by mohli vlasne zvýšiť vašu šancu na povýšenie. Nemám pravdu? Koniec koncov tým vášmu vedeniu preukážete nasadenosť, obetavosť a odolnosť. Môže sa však stať, že tým, že budete stále robiť nadčasy, dáte najavo, že si svoju robotu nestíhate vykonať vo vyhradenom pracovnom čase.

3. Prehnaná ústretovosť

Kolegovia, ktorí so všetkým pomôžu a vo všetkom podporia, sú v práci či už kolegami alebo šéfom zo začiatku veľmi obľúbení. Postupom času sa to však môže otočiť proti vám, pretože si naberiete na plecia veľa práce, ktorú niekedy nebudete môcť  zvládnuť. V dôsledku toho nie je veľa práce odovzdanej na čas, alebo vôbec. Kolegovia bývajú väčšinou sklamaní a vedúci sa pýtajú, či sa im oplatí tu vôbec takéhoto zamestnanca držať.

4. Nerozprávanie o vlastných úspechoch

Skromnosť môže byť veľmi cenná a pozitívna vlastnosť. Nie však vtedy, ak sa chcete vo vašom zamestnaní posunúť ďalej. Potom by ste sa mali starať o to, že váš šéf vie, čo ste dosiahli, a ktoré úspechy sa pripisujú na vaše konto. Odkiaľ by mal napríklad váš nadriadený vedieť, že vďaka vášmu veľkému prispeniu sa uzatvorila zmluva s významným odberateľom, keď si neotvoríte ústa a necháte, aby váš úspech za vás zhrabol nieto iný.

5. Primárne pracovať sám

Samozrejme, sú práce, ktoré by ste najradšej vykonávali v pokoji a sám. Keď si však na to zvyknete, v niektorých situáciach to môže byť problém. Môže sa totiž stať, že potom budeme mať problém s kordináciou práce v tíme. Stačí, že si to všimne váš šéf, a nech si vás akokoľvek váži, už vám nebude môcť zaručiť kariérny postup na vedúceho oddelenia.

6. Šetrenie na spánku

Veľmi obľúbená stratégia: Aby sme stihli viacej práce, snažíme sa spať čo najmenej. Vaše telo sa totiž nedá vytrénovať k tomu, aby si namiesto ôsmich hodín vystačilo so štyrmi. Výsledkom je znížená výkonnosť a vysoká frekvencia chýb. V skratke povedané, kvalita vašej práce bude značne horšia. A to nie je vôbec dobré odporúčanie pre vedúcu pozíciu.

7. Dobrovoľne si brať prácu navyše

Istotne sa vám to už stalo, že keď chcete, aby si vás niekto všimol, okrem vašej práce si snažíte pribrať dobrovoľne ešte nejakú navyše. Keď sa to však stane pravidlom, skôr či neskôr si vytvoríte okolo seba určité očakávania, že vy vždy všetko zvládnete. Akonáhle potom odmietnete nejakú dodatočnú prácu, kolegovia a vedúci budú sklamaní a možno to vnesie aj pochyby do vášho možného povýšenia.

8. Vždy súhlasiť so šéfom

Niektorí zamestnanci vždy vo všetkom súhlasia so šéfom. Nejaká kritika alebo vlastný názor? Takíto kolegovia budú veľmi skoro považovaní za vtieravých. Preto ak to má byť podpora pre vaše povýšenie, mali by ste sa toho zbaviť.

9. Rýchlo sa vzdať vlastného názoru

Zamestnanci, ktorí veľmi často upustia od svojho názoru v prospech názoru kolegov alebo šéfa, sú často považovaní za neistých, a to veru nie je veľmi dobrá vlastnosť, zvlášť ak niekedy pomýšľate na povýšenie.

10. Brať si prácu domov

Tu platí to isté ako pri nadčasoch. V princípe to nie je žiadny problém, ak si sem tam zoberiete domov nejakú prácu. Avšak ak sa to stane pravidlom, môže vzniknúť domnienka, že si jednoducho s vašim pracovným časom nevystačíte. Negatívny vedľajší efekt: Tiež sa nemôžete nikdy skutočne uvolniť a vypnúť, pretože doma máte neustále pred sebou nejakú prácu.

Ako často ste sa našli v niektorých z týchto bodov?

foto: flickr.com

 

Marek

Naše myšlienky rozhodujú o našom postoji, náš postoj rozhoduje o našich činoch a naše činy rozhodujú o našom živote!

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.