Keď som bol mladší, mal som na každý deň plno cieľov, ktoré som chcel dosiahnuť, bohužiaľ nikdy som všetko nestihol, pretože som nevedel pracovať pod tlakom. Dnes je to však inak. Som vyrovnaný, maximálne sa sústredím na každú úlohu a šetrím drahocennou energiou.

Jednoduché nie? Dobre, možno nie.

Tu máte pár tipov, ktoré vám môžu pomôcť zachovať pokoj. Pýtate sa prečo byť pokojný? Lebo je to fantastické.

1. Nesnažte sa zveličovať

Robiť z komára somára je veľmi jednoduché. Keď vznikne nejaký problém, nerobte ho ešte viac negatívnejším. Možno sa budete cítiť zle, pomôcť vám však môže, ak si sám pre seba poviete  “ ja to zvládnem“ alebo “ vôbec to nie je taký problém, aby som si s ním neporadil“

 

2. Poriadne si premyslite to, čo poviete

Neriešte váš problém na Facebooku. Nerozoberajte ho okamžite so svojimi priateľmi. Nechajte ho trocha podusiť vo vašej hlave, až kým to všetko neuľahne. Niekedy priatelia, ktorí to s vami myslia dobre a chcú vás podporiť dobre mienenou radou, môžu len zbytočne pridať polienko do ohňa a ešte viac vás rozčúliť.

3. Objavte predstavy, ktoré vám pomôžu zostať v pokoji

Napríklad mne pomáha nasledujúce: Problém si predstavujem ako uzol. Čím viac som v panike a ťahám na konci, tým viac sa uzol priťahuje. Ale keď sa začnem mimoriadne sústrediť, zmocní sa ma pokoj a ja môžem začať postupne pracovať na uvoľňovaní jednej strany špagátu.

Ešte ma napadá jedna technika. Poznáte vo vašom okolí nejakú vyrovnanú osobu? Skúste sa zamyslieť nad tým, čo by práve táto osoba robila vo vašom prípade.

4. Zistite, čo vás vie vytočiť

Existujú nejaké konkrétne situácie, pri ktorých strácate sebakontrolu? Vyhľadajte príčiny, ktoré vám dennodenne zvyšujú hladinu stresu alebo vás naopak nudia. Poznať veci, ktoré vás vedia vytočiť môže byť dobrý spôsob, ako byť počas dňa, čo najčastejšie pokojný.

5. Uvedomte si, že iba vy máte pod kontrolou vaše emócie

Predstavte si momenty, kedy ste dokázali vo vypätých situáciách zachovať chladnú hlavu. Možno to bolo vtedy, keď ste chceli kričať na manžela alebo vaše deti, ale do toho zazvonil zvonček na dverách a vy ste sa museli razom upokojiť, aby ste si nespravili hanbu pred náhodným návštevníkom.

Zvážte či by sa to nedalo robiť častejšie. Aspoň dovtedy, kým nespoznáte dôvody, ktoré vás vedia vytočiť a techniky, ktoré vás naučia ich ovládať.

6.Vytvorte si pokojné prostredie

Ak vás upokojuje muzika alebo ticho, tak si takéto prostredie doma vytvorte. Možno vám padne vhod upokojujúca inštrumentálna muzika alebo len prítmie pri horiacej sviečke.

Keď prídete domov z práce, skôr ako sa pustíte do povinností, ktoré vás čakajú popoludní, dajte si pár minútu na upokojenie vašej mysle. Seďte pár minút v aute a zhlboka dýchajte. Po príchode domov si vyzujte topánky a vypite pohár vody. Čudovali by ste sa, ale podobné rituály môžu byť veľmi upokojujúce.

7. Nezabúdajte na základné veci

Uistite sa, že spíte dostatočne dlho, že máte dostatočný príjem proteínov, vlákniny, vitamínov a minerálov. Osobne sa často nechám veľmi rýchlo rozrušiť pri nedostatku cukru v krvi.
Taktiež sa uistite, že máte dostatok fyzických aktivít. Dennodenným cvičením dosiahnete fyzické uvoľnenie, ktoré vám pomôže lepšie kontrolovať vašu zlosť.

8. Sústreďte sa na vašu dušu a myseľ

Cvičte jógu alebo si len ticho sadnite na pár minút. Rozvíjanie pokoja vo vašej mysli vám umožní oveľa lepšie prebíjanie životom. Vyskúšajte kurz meditácie a naučte sa techniky, ktoré vám pomôžu kontrolovať vašu myseľ.

9. Zabávajte sa

Namiesto neustáleho dumania, si nájdite čas na niečo zábavné a konštruktívne. Skúste sa smiať. Sledujete zábavné filmy alebo si prečítajte nejaké vtipné webové stránky. S lepšou náladou je totiž oveľa jednoduchšie zostať pokojný.

10. Dajte si deň voľna

Ak sa prinútim stráviť jeden deň bez práce, vždy sa do nej vrátim oveľa viac pokojnejší, istejší a plný svieži nápadov. Som si istý, že podobne to bude fungovať aj na vás.

11.Nezabúdajte na dýchanie

Keď boli moje deti veľmi malé, učili sme ich upokojiť sa prostredníctvom brušného dýchania a stále to funguje – na nich a aj na mňa. Bránicové dýchanie pomáha uvoľniť stres v danom momente a dáva minútu dve na upokojenie, často dostatok na to, aby ste boli schopní znova prehodnotiť situáciu a získať kontrolu nad situáciou.

Pri dobrom brušnom dýchaní váš žalúdok stúpa a klesá. Vyskúšajte si dať ruku na vaše brucho. Nadýchnite sa cez váš nos a všimnite si, ako vám stúpa brucho. Zadržte dych a po pár sekundách pomaly vydychujte.

12. Spomeňte si na citáty, ktoré by vám mohli pomôcť upokojiť sa

Tieto dva považujem za celkom inšpirujúce.

„Ty si obloha. Všetko ostatné – je iba počasie“ Pema Chodron

„Pokojná a sústredená myseľ, ktorá sa nesústredí na ubližovanie druhým, je silnejšia ako ktorákoľvek fyzická sila vo vesmíre“ Wayne Dyer