Na konci namáhavého dňa nechce nikto z nás nič iné len relaxovať. Dennodenne strávite hodiny písaním mailov, navštevovaním mítingov a cestovaním. Teraz je čas sa uvoľniť a dobiť baterky na ďalší zajtrajší boj. Je tu však jeden problém. Bohužiaľ, väčšina z toho čo nazývame „relaxáciou“ v skutočnosti relaxácia vôbec nie je.

Zoberme si napríklad sledovanie televízie. Televízia vám ponúka dokonalú ilúziu odpočinku. Pohodlne sa usadíte do gauča a ponoríte sa do sledovanie príbehov druhých ľudí. Avšak v tomto prípade je efekt relaxácie iba čiastočný. Vaša myseľ totiž stále potrebuje spracovávať obrazy a zvuky, ktoré k vám televízia vysiela. Počas napínavých častí musí váš nervový systém stále pracovať.

Surfovanie po webe je ďalšou bezvýznamnou pascou. Sloboda, ktorú vám ponúka klikanie z jednej stránky na druhú vám môže priniesť krátkodobý pokoj, ale čím viac sa zamotáte do vašich mailov, Facebooku alebo Twitteru, tým viac musí váš mozog pracovať.

Preto keď sa nad tým zamyslíte, nie je to len práca, čo nás unavuje, ale je to aj spôsob akým sme zvyknutí „relaxovať.“

Ako má teda v skutočnosti vyzerať poriadny relax? Porozmýšľajte nad nasledujúcimi troma spôsobmi relaxácie: pohyb, pokoj, dýchanie

Pohyb

Ak ste ako ja, tak strávite 98% percent vášho dňa sedením v práci. Všetko toto sedenie má na svedomí, že vaše telo je unavené a napäté. Svaly na bokoch sa uzamknú, nohy stuhnú a krk je napätý. Ak sa chcete zbaviť tohto napätia a zrelaxovať, sedenie je posledná vec, ktorú by ste mali spraviť. Potrebujete pohyb.

Pokiaľ sa hýbete, je jedno aký pohyb vykonávate. Pokojne to môže byť chôdza, behanie, jazdenie na bicykli, joga. Cieľ je jasný. Dostať čerstvú dávku krvi do všetkých oblastí vášho tela, ktoré počas dňa boli stuhnuté.

Pokoj

Akonáhle vášmu telu doprajete pohyb, skúste vyskúšať pokoj. Nie je to však len o tom, nájsť nejaké pokojné miest. Byť v pokoji znamená aspoň na chvíľu prerušiť neustály tok myšlienok. Cieľom je, aby ste vašej mysli dovolili zažiť aké je to úplne vypnúť. Žiadna stimulácia. Žiadne termíny. Žiadna námaha. Žiadne napätie. Tým, že sa dostanete do stavu pokoja, začnete zažívať priamu formu relaxácie.

Dýchanie

Hýbte sa, buďte v pokoji a potom dýchajte. Dýchanie patrí k relaxácií ako vlny na more. Ten pomalý dych vytvára pokoj. Upokojte sa, zhlboka dýchajte a vytvorte si tak relax a pokoj. Najúčinnejšia cesta pre váš relax vedie skrz dýchanie. Opýtajte sa sem tam počas dňa. Aká je momentálne kvalita môjho dýchania? Je krátke a zovreté? Alebo dlhé, hlboké a zľahka? Ak sa budete cítiť unavení a naštvaní, váš dych bude akýkoľvek len nie hlboký a ľahký. Dobrou správou je, že na to, aby ste zmenili tieto pocity, stačí zmeniť štýl vášho dýchania. Jednoducho venujte pozornosť vášmu dýchaniu a vedome ho zmeňte. Prehĺbte každý váš nádych a výdych, nadychujte sa zhlboka až do brucha a dovoľte si relaxovať.

Najťažšia časť tejto radikálnej relaxácie nespočíva v trénovaní pohybu, pokoja a dýchania. Problém je skôr v tom, že veľa z vás je tvrdo navyknutých na ne-relaxačné formy „relaxácie“.

Takže nabudúce ako prídete domov a siahnete po ovládači alebo notebooku, zastavte sa. Ak chcete vážne sledovať televíziu alebo surfovať po internete, tak v tom prípade to spravte.

Ale ak chcete relaxovať a dobiť vybité baterky, vymeňte digitálne rozptýlenie za radikálny relax. Namiesto televízie a internetu vyskúšajte pohyb, pokoj a dýchanie.

Zaujímalo by ma aký je váš názor. Ako by podľa vás mal vyzerať dokonalý relax?

zdroj:http://www.dumblittleman.com/2011/07/3-forms-of-radical-relaxation.html

 

ZDIEĽAŤ
Predchádzajúci článokPrestaňte si odkladať prácu
Ďalší článokSte perfekcionista?
Naše myšlienky rozhodujú o našom postoji, náš postoj rozhoduje o našich činoch a naše činy rozhodujú o našom živote!