Keď si vygooglite slovné spojenie  „ako zlepšiť výkon mozgu“, narazíte na rôzne rady, triky, techniky, knihy a hry, ktoré vám vysvetlia ako by ste mohli podporiť aktivitu svojho mozgu.  Väčšina z nich zahŕňa aj fyzickú aktivitu, vyváženú stravu a komplex duševných cvikov.

Bolo by to fajn, keby sa každý vrhne na spomínané tipy a začne ich pravidelne využívať, veľmi však pochybujem, že po prečítaní daných kníh a článkov sa seriózne začnete venovať pravidelnému hodinovému tréningu každé ráno a o prijímaní väčšieho množstva vlákniny, prípadne omega-3 kyselín ani nehovorím. Niektorí ľudia tak nerobia ani, keď im hrozí infarkt!

Títo jedinci však majú iskierku nádeje, pretože našťastie fungujú určité podporné aktivity, ktoré sú výraznejšie jednoduchšie a dokážu zabezpečiť lepší výkon nášho mozgu.

Zmena polohy podložky pod myš

Áno je to také jednoduché. Tým, že zmeníte polohy podložky, budete nútení používať ruku, ktorá nie je dominantná. Celé to povedie k stimulácii nervových prepojení medzi ľavou a pravou hemisférou. Vedci potvrdili, že ľudia, ktorí používajú rovnako obe ruky, majú o 10% viac nervových vlákien, ktoré spájajú obe strany mozgu.

Ideálne by bolo, keby ste vykonávali bežné činnosti rukou, ktorá nie je dominantná, niektoré aktivity sa však môžu zmeniť na ťažkopádne. Skúšal som čistiť si zuby ľavou rukou po dobu jedného týždňa a zistil som, že to nebolo príliš prínosné pre moje zuby.

Používanie myši ľavou rukou sa dá jednoduchšie integrovať do bežného života. Prvých pár dní to pripadá zvláštne a niekedy sa musíte vrátiť k starému zvyku, ak si daný program vyžaduje intenzívnejšie klikanie. Po krátkej adaptácii budete schopní ovládať počítač rovnako efektívne, ako tomu bolo počas využívania dominantnej ruky.

Prinúťte sa pamätať si veci

Niekedy si chcete zapamätať názov pesničky, ktorá hrá v rádiu, prípadne meno starého známeho, ktorý práve prešiel okolo vás. Máte to doslova na jazyku, ale nemôžete si spomenúť. Čo by ste normálne spravili v danej situácii? Pravdepodobne by ste sa spýtali vedľajšej osoby na meno a následne by ste skríkli „Áno, to je ono!“

Keď sa to zopakuje, prinúťte sa zapamätať si dané meno. Mozog môže byť stimulovaný ako iné svaly, takže čím viac cvičíte, tým bude silnejší.

Nesnažte sa obmedzovať v oblasti pamätania si mien. Ak si pýtate číslo na nejakú osobu, zabudnite na pero a papier a zamerajte sa jednoducho na pamäť. Snažte sa zahľadieť na klávesnicu vášho telefónu a vytvorte si obraz, ktorý charakterizuje postupnosť čísel. Najhoršie, čo sa v danom prípade môže stať je fakt, že si číslo vypýtate znova.

Hrajte hry, ktoré zapájajú myslenie

Neznamená to, že sa musíte zúčastniť matematickej olympiády na to, aby ste zlepšili možnosti vášho mozgu. Jednoduché hry ako sudoku a krížovky majú jasný vplyv na zlepšenie celkovej funkcie. Dôležitá je v tomto prípade hlavne pravidelnosť, takže sa snažte vytvoriť si určitý harmonogram. Spomínané hry sa dajú využívať počas cestovania, čakania a podobne. Niektorí spisovatelia hrávajú pred prácou pravidelne šach. Zaberie to priemerne len 15 minút, ale dokáže to každé ráno skvele nakopnúť mozog.

Tak vidíte, zvýšiť výkon mozgu sa dá aj jednoducho, teraz si môžete pozrieť ako vás váš mozog dokáže klamať!

zdroj: dumblittleman