Návštevy, nakupovanie darčekov, zariaďovanie všetkých vecí potrebných na úspešné prežitie vianočných sviatkov. Nečudo, ak sa niektorí z vás cítia preťažení.

Ako premýšľate nad poslednými vecami, ktoré by ste ešte doladili, hladina vášho stresu stúpa do červených čísel.

Mala to byť predsa zábava!

Namiesto toho sa to výrazne líši od našich očakávaní. Lietame z jedného miesta na druhé, míňame veľké množstvo peňazí na to, aby sme na moment potešili alebo vyčarili krátky úsmev na tvárach druhých.

Prosím vás, nepochopte ma zle! Nepíšem vám tu teraz o tom, aby sa z vás stali lakomci. To nie!

Môže to byť aj zábava, stačí ak viete, ako toto obdobie prežiť s radosťou a neupadnúť v januári do pooslavných depresii.
Všetko je to o zjednodušovaní vecí. Tento článok nie je o minimalistickom nakupovaní, koniec koncov na to je už aj tak asi neskoro.

Mojím cieľom je pomôcť vám ukľudniť sa, spomaliť a užívať si celé toto obdobie.

1. Sem tam sa zastavte

Buďme úprimní, všetci vieme, že tento čas roka môže byť stresujúci. Stres nie je vždy zlý, ale v tomto období ho potrebujeme čo najmenej.

Samozrejme, vždy môžeme stihnúť viac, ale ak si nedáme nejakú pauzu, nebude to možné. Vyhraďte si preto počas sviatkov aspoň pol hodinu osamote, žiadna práca, iba relax. Spánok sa neráta.

Užite si tie pokojné momenty bez akéhokoľvek naháňania sa za produktivitou.

Jednoducho vypnite!

Čítajte knihu, počúvajte hudbu, prechádzajte sa, medituje, jednoducho robte všetko, čo máte radi a prinesie vám trochu pokoja.

2. Neprestávajte cvičiť

Jeden z dôvodov prečo sa po sviatkoch cítime takí zničení je, že väčšina z nás náhle odpustí od svojho životného štýlu a začne prijímať veľké množstvo cukrov, ktoré sú v alkohole, čokoládach, koláčoch a sladkostiach. V januári sa potom cítime unavení, usedení a chýba nám potrebný elán vyskočiť ráno z postele.

Doprajte si preto pravidelný pohyb aj počas sviatkov. Zahrejte trochu vaše svaly aj niečim iným, ako je vianočný punč a uvidíte, že sa budete cítiť oveľa lepšie.

3. Spánok

Základné pravidlo ľudskej existencie znie, že bez nedostatku spánku sa stávame rozladení. Čím viac cukru si doprajeme, tým sme hyperaktívnejší a o to menej môžeme spať. Z toho dôvodu treba myslieť aj na spánok. Aj keď v období, kedy je dôvodov na oslavy do neskorých ranných hodín viac, to môže byť problém.

Skúste to preto nejako vyvážiť. Nájdite si napríklad čas na popoludňajší odpočinok. Ak máte problém zaspať, vyskúšajte hodinku pred spánkom všetko okolo vás spomaliť. Žiadny televízor, namiesto toho si pustite nejakú pohodovú muziku. Ticho je základ. Majte pri sebe nejakú dobrú knižku a nechajte vašu myseľ vypnúť.

4. Pite tak veľa, ako sa len dá

Aby to nevyznelo zle, to o čom hovorím je voda. Nie voda v čaji alebo v džúsoch. Hovorím o čistej a priezračnej vode. Áno, môže byť aj ochutená.

Jedným zo základných faktorov prečo sa po sviatkoch cítime úplne unavení a vyvedení z rovnováhy je nedostatok vody.

Bez dostatočného množstva vody naše telo nemôže vyplaviť všetky toxíny, ktoré prijalo počas sviatkovania. Naše telá sa veľmi skoro cítia preťažené, plné a začnú nás prepadať výčitky.

Uistite sa preto, že počas sviatkov budete piť dostatočné množstvo vody, aby malo telo silu popasovať sa s alkoholom a cukrom, ktorý si doprajete.

Zapamätajte si!

Počas sviatkov sa dá zvládnuť mnoho. Avšak namiesto toho, aby ste to nechali zájsť až príliš ďaleko, začnite to riešiť už dnes a uvidíte, že sa v novom roku budete cítiť skvelo.

zdroj: dumblittleman.com