Predávať produkt nie je pri podnikaní nikdy ľahká záležitosť.  Preto je jasné, že váš firemný úspech závisí od toho,  ako viete predávať svoje produkty alebo služby. Biedny výnos z predajných oddelení znamená začiatok konca pre firmy ponúkajúce kvalitný produkt. Strata predaja môže byť spôsobená nespočetne veľa faktormi, väčšine z nich sa dá predchádzať. Nižšie uvádzam rebríček niektorých chybných krokov, ktoré vedú k strate predaja.

1. Verte v produkt

Tieto tri slová by ste mali vštepovať do svojich zamestnancov, ktorí sú v priamom styku so zákazníkom. Nevýrazná energia a entuziazmus vystavovaný predajcami voči produktu , ktorý reprezentujú je jednou zo základných chýb neúspechu predaja. Byť schopný vyjadriť dôveru a presvedčenie pre nejaký produkt môže byť rozdiel medzi úspešným predajom alebo stratou zákazníka.

2. Sústrediť sa na výhody

Dobrý predajca je vyzbrojený nespočetne veľa argumentmi, s ktorými reprezentuje svoj výrobok alebo služby. Avšak pokúšať sa ich všetky vybaliť na zákazníka môže spôsobiť zlyhanie obchodu. Vezmite si nejaký čas na premýšľanie o zákazníkovi, a stanovte ktoré časti z ponúkaného produktu sú najviac vhodné pre jeho potreby. Prestaňte používať naučené frázy a zamerajte sa na aspekty výrobku, ktoré majú najväčší osoh pre jednotlivých zákazníkov. Toto je  dobrá cesta ako predávať a predchádzať strate predaja.

3. Predajte samého seba

Skvelá cesta ako predchádzať chybným obchodom je jednoduchá – byť sympatický. Vedieť sa predať. Niektorí na tom musia pracovať ťažšie, ale dosiahnutie úspechu spočíva vo zvýšení predaja. Skúste si predstaviť ako by mal vypadať zákazníkov priateľ a staňte sa tou osobou. Pamätajte, že priateľ nie je škodca a sústavne sa nepokúša o uzavretie obchodu. Nájdite si perfektný stred medzi príjemným a nepríjemným aby ste sa vyhli strate predaja.

4. Poznanie zákazníka

Najrýchlejšia cesta zlyhania obchodu je stať sa zábudlivým, kto ktorý zákazník je. Keď si získavate informácie o eventuálnych klientoch vo forme osobných pohovorov o ich rodine a aktivitách, mali by ste si tieto informácie vážiť pre ďalšie stretnutie. Ak je potrebné robte si poznámky aby ste predišli strate predaja.

Zlyhanie obchodu je možno najhoršia vec, ktorá môže postihnúť vašu firmu. Preto vám ponúkam pár opatrení, ktoré vám pomôžu minimalizovať šancu zlyhania obchodu. Tento článok by vám mal pomôcť identifikovať oblasti, ktoré by mohli byť príčinou zlyhávania vašich obchodov.