Zdá sa vám, že má deň málo hodín? Veľa ľudí sa snaží byť produktívnych ako sa len dá, často sa však nechávajú rozptýliť. Ak sa vám podarí zbaviť sa činností, ktoré vám bránia v produktivite, váš deň môže byť oveľa plodnejší.

Pozrite si 5 bežných chýb, ktorých sa ľudia dopúšťajú pri snahe byť produktívnejším.

1. Plánovanie nepotrebných stretnutí

Nepotrebné stretnutia môžu z vášho pracovného dňa vysať všetku produktivitu. Tieto stretnutia sú často pridlhé, bezvýznamné a ľudí iba odďaľujú od dôležitých úloh. Veľmi dobré riešenie môže byť alternatívna forma rozprávania sa. Naplánujte si rozhovor cez Skype, alebo vybavte úlohu krátkym telefonátom. Kde sa dá, využívajte emaily alebo textové správy. Ušetríte tým množstvo času, ktorý môžete využiť oveľa produktívnejšie.

2. Multitasking

Aj keď si niektorí myslia, že sa zvládnu venovať viacerým úlohám naraz, výskumy preukázali, že väčšina ľudí tak naopak zvládne dokončiť menej. Práca na viacerých úlohách znižuje krivku sústredenia. Namiesto toho sa koncentrujte iba na jednu úlohu, ktorú dotiahnite do dokonalosti.

3. Surfovanie po webe

Internet nás obklopuje skoro všade, preto je veľmi jednoduché nechať sa ním pri práci rozptýliť. Určite sa vám už stalo, že ste sa v priebehu práce rozhodli navštíviť nejakú sociálnu sieť, povedali ste si, že sa iba na niečo pozriete a nakoniec ste tam strávili oveľa viac času, ako ste plánovali.

Skvelým riešením je poznámka, že ste si chceli niečo na sociálnej sieti pozrieť. Dajte ju bokom a vráťte sa k nej až kým dokončíte prácu.

4. Odsúvanie náročných úloh

Začať deň plnením tých najjednoduchších úloh nie je práve najlepšie riešenie. Odsúvaním náročných úloh na neskôr sa môže veľmi ľahko stať, že sa k nim ani nedostanete. Najlepšie je začať s najťažšími úlohami. Zo začiatku máte totiž veľa sily, a keď začnete deň dokončením tej najťažšej úlohy, o motiváciu máte postarané.

5. Prílišné plánovanie

Keď nás čaká náročný deň, máme si vo zvyku naplánovať jeho každú hodinu tak, aby sme všetko stihli. Ak sa vám však nedarí tento plán napĺňať, začnete sa stresovať a je viac ako pravdepodobné, že sa vám nepodarí všetko dosiahnuť.

Skúste to inak. Naplánujte si 5 hodín dôležitej práce a zvyšok si vyhraďte na menej dôležité úlohy. Tým získate nad prácou kontrolu a flexibilitu.

Poznáte aj vy nejaké chyby, ktoré nie sú v tomto zozname? Pokojne sa s nimi podeľte v komentároch nižšie.

foto: flickr.com