5 spôsobov, ako zvýšiť vaše sústredenie

Je pre vás obtiažne sústrediť sa na úlohy, ktoré práve robíte? Často sa pristihnete pritom ako vaša myseľ blúdi po nejakých zážitkoch z minulosti? Môže to byť chytľavá skladba, film, ktorý ste nedávno videli alebo kniha, ktorú ste čítali.

Väčšina z nás áno, ale žiadne obavy.

Pre väčšinu ľudí nie je sústredenie prirodzené. Rovnako aj pre mňa. Z toho dôvodu som sa rozhodol podeliť sa s vami o pár tipov a trikov, ktoré by vám mali uľahčiť sústredenie.

1. Zbavte sa neporiadku

Zbavte sa všetkých papierov, ktoré neusporiadane ležia na vašom stole. Ak sa pozriete na váš stôl a uvidíte tam totálny neporiadok, posielate tým vašej mysli negatívne signály. Celkovo, neuprataný stôl nie je zrovna ten najlepší spôsob ako uvítať hostí.

Akonáhle si dokážete upratať váš stôl, zistíte, že vám to začne dodávať akúsi dávku pozitívnej energie, ktorá ako keby vám vravela: “Je čas pracovať.”, a tento signál vám dáva práve vďaka poriadku na stole.

2. Zariaďte, aby vás nikto neotravoval

To znamená zamknúť dvere ak je to možné, vypnúť si mobil a pod.

Veľa ľudí vraví, že sú príliš vyťažení na to, aby si mohli dovoliť vypnúť telefón. Ak je to aj váš prípad, stačí ak si len vypnete zvonenie, aby ste si neskôr mohli skontrolovať kto vám volal.

3. Zbavte sa rozptýlení

Ďalšou radou ako si zlepšiť sústredenie je zbaviť sa rozptýlení. Už ste sa uistili, že vás nikto nebude vyrušovať, ale čo vy? Zbavte sa všetkých vecí, ktoré by vás mohli rozptyľovať a zabránili tak vašej mysli v blúdení.

Pod týmto si môžete predstaviť vypnutie počítača, aby ste nemohli surfovať po webe, vypnutie rádia alebo hudobného prehrávača.

A čo ak pracujete za počítačom? Potom sa musíte trocha kontrolovať. Nemajte starosti, uľahčím vám to. Všetko podstatné nájdete v nasledujúcom bode.

4. Použitie 5 minútovej stratégie

Vďaka tejto stratégií sa môžete zbaviť skoro akéhokoľvek zlozvyku. V zmysle sústredenia môžete túto stratégiu použiť pre zabránenie bezhlavému potuľovaniu sa po webe, písaniu si, zanedbávaniu práce sledovaním televízie, volaniu známemu a pod.

Kedykoľvek sa vás zmocní nutnosť surfovať po webe, povedzte si:”O 5 minút pôjdem surfovať.” Nebyť na internete počas celej hodiny môže byť obtiažne, ale 5 minút je fajn, nie?

Je šanca, že po piatich minútach vás chuť na internet prejde. Ak nie, všetko čo musíte spraviť je nepodľahnúť po dobu ďalších 5 minút.

Myslím, že to chápete. Tento proces je potrebné opakovať až kým vás neopustí to nutkanie, čo sa obvykle stáva po jednej alebo nanajvýš dvoch päťminútovkách.

Teraz môžete túto stratégiu použiť pri vašej práci.

Ak idete pracovať s tým, že to bude trvať hodinu, môže to byť náročné. Preto si znova povedzte: “Ďalších 5 minút budem robiť ( práca, ktorej sa chcete venovať ).”

Funguje to presne ako predtým. A po dvoch alebo troch ( v tomto prípade to trvá trochu dlhšie) päťminútovkách sa vaše sústredenie dostaví prirodzene.

5. Dajte si pauzu

Áno, konečne tá zábavnejšia časť. Naše sústredenie klesá po jednej až dvoch hodinách. Takže namiesto toho, aby ste sa snažili všemožne prinavrátiť hladinu vášho sústredenia, raz za čas si doprajte odpočinok. Dobrým zvykom je 5 minút odpočinku po hodine práce alebo 10 minút po dvoch hodinách.  Je na vás, ktoré vám viac vyhovuje.

Počas tejto doby sa naše telo zotavuje. Preto ak sa po takejto prestávke vrátite naspäť pracovať, sústrediť sa bude pre vás oveľa jednoduchšie.

Ak budete mať nabudúce problém so sústredením, vyskúšajte niektorú z týchto techník. Ja ich úspešne využívam, z toho dôvodu viem, že prinášajú výsledky.

zdroj: dumblittleman.com

Marek

Naše myšlienky rozhodujú o našom postoji, náš postoj rozhoduje o našich činoch a naše činy rozhodujú o našom živote!

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>