6 spôsobov, ktoré vám pomôžu vysporiadať sa s popoludňajšou únavou

Máte aj vy skúsenosti s popoludňajšou únavou? Je to ten stav letargie, ktorý prichádza okolo tretej popoludní. Je to pocit, pri ktorom by ste najradšej nerobili nič, len odpočívali a taký krátky popoludňajší spánok je naozaj veľké pokušenie. Vaša motivácia je úplne na dne. Môžete sa pristihnúť pri tom ako každých päť minút sledujete facebook. A nedá sa tomu vôbec vyhnúť.

Mám pravdu? Nie.

Tomu, aby vás zastihla únava sa môžete úspešne vyhýbať a môžete sa naučiť spôsobom, ktoré vám pomôžu dostať sa zo situácie, keď sa únava nečakane dostaví. A ak bolo doteraz vašim receptom dvojité espresso, možno by bolo dobré namiesto toho vyskúšať nasledovné rady.

Začnime troma prevenciami

1. Prevencia – Nepreháňajte to s obedom

Odborníci na výživu sa zhodli na tom, že priveľká porcia jedla na obed má za následok, že večer sa budete cítiť ospalí. Záleží na tom čo jete, rovnako tak aj ako veľa jete. Pre dlhotrvajúcu energiu odporúčam vyskúšať nejaké celozrnné jedlá a bielkoviny. Takéto jedlo vás dostatočne zaplní a postará sa o pomalý prísun energie počas dňa. Vyhýbajte sa jedlám s veľkým obsahom tukov a cukrov. Ak máte na obed nejaké ľahšie jedlo, zoberte si so sebou aj niečo ľahšie na olovrant. Únava môže byť spôsobená aj nedostatočným množstvom cukru v krvi.

2. Prevencia – Doprajte si dostatočné množstvo spánku 

Ak v noci dostatočne nespíte, nemôžete sa čudovať, že popoludní sa cítite unavení. Dajte si pozor na to kedy večer zaľahnete. Ak máte problém zaspať, vyskúšajte nasledovné rady:

  • Zaistite, aby bola vo vašej izbe tma, vyvetrané a pomôže aj ak v nej budete mať poriadok.
  • Nepozerajte do obrazovky monitora alebo televízie v hodine, v ktorej sa chystáte do postele.
  • Zapíšte si na papier všetky povinnosti, na ktoré pred spaním myslíte.
  • Tri hodiny pred spánkom nejedzte žiadne ťažké jedlá.

Ak pracujete z domu alebo sám pre seba, pomôže vám aj taký popoludňajší 20 minútový krátky spánok, ktorý vám dobije vaše baterky. Je totiž oveľa lepšie stráviť 20 minút odpočinkom a vrátiť sa do práce, ako sa niekoľko hodín úplne unavený trápiť nad pracovnými povinnosťami.

3. Prevencia – Pite viacej vody 

Je mi jasné, že toto vie asi každý z vás, ale úprimne, dodržiavate to? Byť mierne dehydrovaný má za následok pokles hladiny vašej koncentrácie, nehovoriac o ďalších vedľajších dopadoch na vaše zdravie. Nečakajte na to, kým máte pocit, že ste smädní. Vtedy je už neskoro. Majte radšej počas dňa po ruke fľašku vody a popíjate z nej v pravidelných intervaloch.

 

Niektorí z vás možno čítate tieto riadky v práci a máte podobný problém. Zmocňuje sa vás únava. Čo teda môžete spraviť práve v tejto chvíli?

1. Otvorte si okno 

Jedným z dôvodov prečo sa cítite ospalí môže byť aj vzduch vo vašej pracovni. Vyvetrajte si alebo ak tam máte teplo zmeňte si nastavenie klímy. Uvidíte, že budete oveľa viac v strehu ak budete pracovať v čerstvo vyvetranej miestnosti.

2. Doprajte si trocha pohybu 

Nechať si trocha rýchlejšie rozbúchať srdce vám pomôže rozprúdiť krv v žilách a vám trocha dobije energiu potrebnú pre prácu. Doprajte si preto takú rýchlejšiu prechádzku. Ak sa vám dá, odporúčam vonku na čerstvom vzduchu, ak nie tak pokojne aj po chodbe vášho pracoviska.

3. Namotivujte sa

Niekedy nie  je únava spôsobená fyzickými faktormi, ale skôr tými psychickými. Najmä v prípadoch, kedy sa potrebujete znova namotivovať. Aké úlohy ešte musíte zvládnuť dnes popoludní? Čo môžete dokončiť? Zmeňte vaše myslenie. Dokonca aj ak robíte nejakú triviálnu úlohu, myslite na to, že pre niekoho bude veľmi dôležitá.

Ktorý z nasledujúcich tipov najlepšie funguje pre vás? Poznáte nejaké iné overené spôsoby predchádzať popoludňajšej únave. Podeľte sa o to s nami v komentároch nižšie.


Marek

Naše myšlienky rozhodujú o našom postoji, náš postoj rozhoduje o našich činoch a naše činy rozhodujú o našom živote!

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.