Ako často lamentujete nad tým, že ste sa stále nedostali tam, kde by ste chceli?

Máte pocit, že vo vašom živote stále niečo chýba, niečo, čo keby ste získali, mali by ste pocit, že by ste mohli byť konečne šťastní. Život nikdy nebude fér a nikdy sa nebude vyvíjať zrovna podľa toho, ako chceme.

Ak sa na vás hodí niektoré z týchto prehlásení, pravdepodobne robíte nejaké duševné prešľapy, ktoré vás budú držať v úzadí po zvyšok vášho života. Dobrou správou je, že pokiaľ sú to iba duševné chyby, môžu byť zmenené, a keď sa zmenia, zmení sa celý váš život.

1. Žijete v budúcnosti

Snívate často o budúcnosti, v ktorej máte viacej peňazí na cestovanie, viacej času kde by ste mohli robiť to, čo chcete alebo dokonca mali lepšiu prácu? Potom ste sa chytili do prvej pasce, ktorá vás núti prisudzovať pozornosť budúcnosti, ktorá neexistuje.

Budúcnosť vás nemôže zachrániť. Čím viac sa sťažujete, tým horšie sa budete cítiť.

Riešenie? Všimnite si vždy keď začnete fantazírovať a priveďte pozornosť späť k vášmu telu. Buďte prítomní so všetkým, čo sa deje práve v tejto chvíli, dokonca aj ak sú to negatívne pocity. Zo začiatku to môže byť zložité, pretože ste boli zvyknutí neustále uháňať preč a vaša myseľ je aktívna, avšak ak chcete naozaj žiť radostný život, potom toto je jedna z najrýchlejších ciest.

To neznamená, že prestanete plánovať. To znamená, že sa zbavíte prílišných predstáv o vašej budúcnosti, ktoré vás vedú k chronickej nespokojnosti.

2. Vraciate sa do minulosti, aby ste mohli niečo zmeniť

Alebo možno obdivujete nejakú minulosť, ktorá je sladká ako cukrová vata. Naplní vás to radosťou, nadšením, avšak v tom istom čase aj nechuťou z toho, že to je len spomienka.

Spomínať na dobré časy je pekné. Problémom je, keď sa to preháňa. Kedykoľvek spozorujete, že vaša pozornosť sa uberá do budúcna alebo do minulosti, jednoducho sa vráťte späť a začnite vnímať ako sa cítite práve teraz.

3. Prítomnosti hovoríte nie

Byť tu a teraz môže byť bolestivé. Buďte ostražití a všímajte si čo sa s vami deje počas toho ako čítate tieto riadky. Ochráňte si chrám, ktorý sa nachádza vo vašom vnútri.

4. Snažíte sa rýchlo utiecť do neznáma

Neustále sa naháňate? Máte cieľ, ktorý chcete dosiahnuť, pretože si myslíte, že váš život sa stane lepším? Najlepším meradlom, ktoré vám prezradí či je váš cieľ dobrý je opýtať sa sám seba, či by jeho dosiahnutie dokázalo práve v tejto chvíli spraviť váš život lepším.

Ak nie, potom sa vášho cieľa vzdajte.

Väčšina ľudí sa stále niekam naháňa. Stále sú mysľou niekedy inde. A keď dosiahnú ten svoj cieľ, stanovia si opäť ďalší a celý cyklus sa opakuje znova a znova ako na kolotoči.

Je to nekončiaca cesta plná utrpenia.

5.  Hľadáte vonkajšie riešenia na vnútorné problémy

Veci vám nedajú pokoj a ani slobodu. Sú to reakcie na ne, ktoré vám dávajú tieto dobré pocity. Dobré pocity totiž prichádzajú z vnútra, nie z vonka.

Okrem jedla, strechy nad hlavou a pár základných potrieb, žiadna z vecí nejako dramaticky nezvýši úroveň vášho šťastia, čo je dôvod, prečo sa množstvo materiálne zabezpečených ľudí cíti tak mizerne. Snažia sa niečo vo vnútri napraviť niečim externým.

Takto to jednoducho nefunguje.

Jediný spôsob ako zažiť slobodu a pokoj je zájsť do svojho vnútra.

6. Vyhýbanie

Kedykoľvek cítite vnútorný zmätok, negativitu, utrpenie alebo bolesť, posaďte sa a buďte prítomní bez zbytočného analyzovania. Je to práve útek, ktorý podporuje vzplanutie. Prestaňte sa vyhýbať tomu, čo práve zažívate a jednoducho buďte.

Všímajte si chaos vo vašej mysli a všímajte si, že vy takí nie ste. Vy ste prítomnosť.

7. Podporovanie ohňa, ktorý vás spaľuje

Všetko berieme tak strašne vážne, ale to všetko, čo existuje v našich hlavách sú iba naše myšlienky. Možno to tak nevyzerá, ale tak to jednoducho je. Ak si myslíte, že by ste niečo nemali spraviť, je to len myšlienka. Ak si myslíte, že ste lepší ako ostatní, je to len myšlienka. Ak si myslíte, že nie ste dostatočne dobrí, je to len myšlienka. Ak si myslíte, že tento článok sú len kecy, je to len ďalšia myšlienka, ktorá je vykonštruovaná z myšlienok, ktoré ste sa naučili v minulosti.

Všetko toto sú myšlienky, ktoré váš ovládajú dovtedy, pokiaľ sa s nimi stotožníte.

Ako sa s nimi nestotožňovať? Stačí ak ich necháte plynúť. Pozrite sa na ne, ochutnajte z nich, avšak neosvojujte si ich a nevolajte ich vaše. Máte veľa myšlienok, ktorým neprikladáte pozornosť, ako napríklad farba kvetín. Nie ste kvôli nim naštvaní a ani sa ich nesnažíte meniť.

Sú proste také, aké sú.

 .