7 pravidiel podnikania, na ktorých implementovanie nie je nikdy neskoro

Všetci podnikatelia kráčame po našej vlastnej ceste. Pre niektorých je táto cesta k finančnému úspechu dlhá, pomalá a veľmi náročná. Pre druhých úspech akoby padol z neba. Verím, že v tom druhom prípade nejde o mágiu, ale je to jasný znak toho, že podnikateľ jednoznačne chápe význam a dôležitosť vzdelávania, prispôsobovania sa a zžitia sa s ich podnikaním.
Týchto 7 pravidiel určite nie je jednoduchých, ale každý podnikateľ by ich mal implementovať ak chce vybudovať dlhodobý, zdravý a udržateľný biznis.

1. Zákazník nemá vždy pravdu
Od začiatku nám vraveli, že zákazník má vždy pravdu. Očakáva sa od nás, že spravíme všetko preto, aby sme požiadavky zákazníka uspokojili, aj keď sú zjavne nemiestne a takmer nesplniteľné. Ak sa budeme riadiť touto zásadou, môže to vážne poškodiť nielen nám, ale aj našim zamestnancom a samotným zákazníkom. Akceptujte zákazníkov názor a snažte sa mu vyjsť v ústrety, ale nikdy nie na úkor vás alebo vašich zamestnancov.

2. Čas sú peniaze
Peniaze, zákazníci, nápady. Zdroje, ktorých môžete získavať vždy viac. Na rozdiel od času, ktorého budete mať v živote vždy obmedzené množstvo. Jedným zo spôsobov ako získať z vášho času maximum, je priradiť hodinovú mzdu každej vašej úlohe.
Spýtajte sa seba samého: Aká hodinová mzda za úlohy, ktoré vykonávam by bola fér? Ak niekto iný dokáže tieto úlohy vykonávať na rovnakej alebo lepšej úrovni ako vy za menej peňazí, nechajte, aby ich vykonali oni a vy sa zamerajte na dôležitejšie úlohy, ktoré vám prinášajú väčší zisk.

3. Nie všetky peniaze sú dobré peniaze
Toto je jedno z pravidiel, s ktorým má väčšina začínajúcich podnikateľov najväčšie problémy. Pri rozbiehaní vášho podnikania je potrebné každé euro a často sa môže stať, že naletíte niekomu, kto vám ich ponúka. Problémom ale je, že nie každý klient je toho hodný.
Snažte sa vyhnúť klientom, ktorí majú nereálne požiadavky, oberajú vás o drahocenný čas a celková komunikácia a spolupráca s nimi je hrozná. Nestojí to za to!

4. Budujte svoju osobnú značku rovnako ako značku firemnú
Veľa podnikateľov robí chybu v tom, že sa snažia vybudovať firemnú značku, a to niekedy na úkor svojej vlastnej. Vaša osobná značka vás však odlíši od konkurencie, spraví z vás autoritu a pomôže s budovaním dôveryhodnosti vo vašej oblasti.

5. Práca je život a ten je príliš krátky na to, aby ste svoju prácu nenávideli
Rovnováha medzi pracovným a súkromným životom je niečo s čím má veľa podnikateľov obrovské problémy. Ak ste však pre svoju prácu skutočne zapálený, baví vás, je pre vás dôležité šťastie (vaše aj vašich zamestnancov), práca potom nie je iba niečo, čím financujete váš „súkromný život“. Stane sa z nej niečo, čo má zmysel, vykonávať ju je príjemné a enormne sa tým zníži vaša pravdepodobnosť vyhorenia.

V poslednej dobe sa veľa hovorí o separácii pracovného a súkromného života, resp. ich harmonizácii. Nakoľko oboje je proste život, ideálne by bolo ak by ste mohli byť tou istou osobou v práci aj doma a naopak. – Tony Hsieh

6. Zamestnajte ľudí, ktorí sú múdrejší ako vy
Priznajme si tento fakt. Vždy sa nájdu ľudia, ktorí sú múdrejší ako vy. Ak máte to šťastie a takýchto ľudí nájdete, neváhajte a zamestnajte ich. Sústreďte sa na veci, v ktorých ste najlepší a im nechajte slobodu robiť presne to isté.

Moja filozofia je vždy nájsť najmúdrejších ľudí akých môžete. Zamestnávajte ľudí, ktorí sú múdrejší ako vy. – Donny Deutsh

7. Jednoducho to spravte
Plánovať, premýšľať, rozhodovať. Všetky tieto činnosti majú veľmi dôležitú úlohu vo vašom podnikaní. V istom momente je však najlepšie jednoducho to spraviť. Poznáte to porekadlo: Radšej spraviť niečo nedokonale, ako spraviť nič dokonale. Neschopnosť vykonať váš plán má za dôsledok útlm v raste a pokroku.

zdroj: entrepreneur.com

Ján

Marketér, príležitostný programátor a milovník jednoduchého a funkčného dizajnu. Vo voľnom čase si rád obujem bežeckú obuv a prekonávam seba samého, no nepohrdnem ani dobrým seriálom alebo filmom.

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.