Všetci vieme, že voda je dobrá. Aj keď možno nevieme prečo. A možno, aj keď vieme prečo piť vodu, veľa z nás to nedodržiava.

Dnes vám prinášam pár rád, ktoré vás naučia piť dennodenne veľa vody a vďaka, ktorým sa stane táto činnosť pre vás samozrejmosťou.

Hlavným problémom je, že sa vôbec nesústredíme koľko vody pijeme. Pijeme kávu, sódu, alkohol, nehovoriac o džúsoch, čajoch, mlieku a množstve iných vecí. Alebo, čo je najpravdepodobnejšie, nepijeme veľa tekutín a stávame sa dehydrovaní a to nie je dobré pre naše zdravie.

Osobne som si zvykol piť vodu každý deň. Priznám sa, že pár rokov dozadu som pil oveľa radšej všetko iné len nie vodu. Teraz nepijem nič iné iba vodu, okrem kávy na raňajky a raz za čas piva na večeru, ktoré jednoducho milujem.

Tu je 9 tipov, prečo si zvyknúť na pitie obyčajnej vody.

1. Chudnutie

Voda je jeden z najlepších nástrojov na redukovanie váhy, pretože nahrádza všetky vysokokalorické nápoje ako sladké koly, fanty, džúsy a rôzne iné nápoje. Taktiež je skvelá na potláčanie hladu. Často krát, keď máme pocit, že sme hladní, sme nakoniec iba smädní. Voda nemá žiaden tuk, žiadne kalórie a je bez cukru. Preto, ak si chcete pomôcť so svojou diétou, pite veľa vody.

2. Zdravá pre srdce

Pitím veľkého množstva vody si znižujete riziko potenciálneho infarktu. Šesť ročná štúdia, ktorá prebiehala v Amerike v roku 2002 preukázala, že tí, ktorí pijú aspoň päť pohárov vody denne, majú o 41% menšie riziko infarktu  ako tí, ktorí pili denne iba dva poháre.

3. Energia

Dehydratácia z vás vyčerpáva všetku energiu a oslabuje organizmus. Ak ste smädní, znamená to, že ste dehydrovaní, a to vedie k vyčerpanosti, k ochabnutiu svalov, závratom a ďalším symptómom.

4. Proti bolesti hlavy

Ďalším zo symptómov dehydratácie je bolesť hlavy. V skutočnosti, často krát bolenie hlavy je iba signál, že nepijeme dostatočné množstvo vody. Samozrejme, existuje množstvo príčin, ktoré vyvolávajú bolesť hlavy, ale dehydratácia je najčastejšia.

5. Zdravá pokožka

Pitím vody môžete dosiahnuť čistejšiu pleť. Samozrejme, výsledok nezbadáte za noc, ale pravidelné pitie vody počas jedného týždňa, sa môže postarať o viditeľné výsledky na vašej tvári.

6. Zažívacie problémy

Aby mohol náš zažívací systém poriadne tráviť, potrebuje k tomu dostatočné množstvo vody. Voda môže pomôcť vyliečiť problémy s kyselinou a spoločne s vlákninou dokážu zabrániť zápche (často je zápcha výsledkom dehydratácie).

7. Detoxikácia

Voda pomáha telu zbaviť sa toxínov a iných škodlivých látok.

8. Znižuje riziko vzniku rakoviny

Pravidelné pitie vody taktiež znižuje až o 45% riziko vzniku rakoviny hrubého čreva. Pitie dostatočného množstva vody rovnako znižuje až o 50% vznik rakoviny močového mechúra a potenciálne aj rakovinu prsníka.

9. Lepšie cvičenie

Nedostatok vody má veľký vplyv aj na našu fyzickú aktivitu. Spomaľuje našu činnosť a sťažuje chudnutie. Cvičenie si vyžaduje dostatok tekutín. Preto nezabúdajte, že je veľmi dôležité piť vodu pred cvičením, počas cvičenia a rovnako aj po cvičení.

Ako si zvyknúť na pravidelné pitie vody?

Takže teraz už viete, že piť vodu je zdravšie, ale radi by ste vedeli niečo viac o tom, ako si na to navyknúť.

Tu je pár tipov, ktoré vám môžu pomôcť

Ako veľa vody?

Na túto otázku by sa dalo veľa debatovať. Jedno je však isté, že staré odporúčanie, ktoré vraví, že by sme mali vypiť osem trojdecových pohárov, nie je pravdivé. A to z niekoľkých dôvodov. Toto tvrdenie, totiž úplne ignoruje ľudskú váhu, ktorá je dôležitým faktorom pri odhadovaní. Taktiež je to rozdielne, keď ste chorí alebo cvičíte. Rovnako nie je dobré piť až vtedy, ak ste smädní, pretože v tom prípade už ste dehydratovaní. Najlepšie je navyknúť si na rutinu: Vypite pohár vody, keď vstanete, po každom jedle, medzi jedlom a uistite sa, že pijete pred, počas a po cvičení. Snažte sa hlavne vyhýbať pocitu smädu.

Noste si so sebou fľašu

Veľa ľudí považuje za užitočnú plastovú fľašku, ktorú si naplnia vodou a nosia ju pri sebe neustále celý deň. Osobne mám tiež vždy na svojom stole fľašu naplnenú vodou a pijem z nej počas celého dňa. Keď je prázdna, naplním ju a pijem znova.

Nastavte si pripomienku

Nastavte si na vašich hodinách alebo počítači alarm, ktorý vám každú hodinu pripomenie, že je čas napiť sa vody.

Cvičenie

Cvičenie vás doslova prinúti piť viacej vody. Pokiaľ necvičíte viac ako hodinu, nie je nutné kupovať si energetické nápoje. Pokojne ich môžete nahradiť vhodným množstvom vody. ak sa chystáte cvičiť, nezabudnite sa pár hodín pred tým poriadne napiť a uistite sa, že pijete dostatočne počas cvičenia a aj po cvičení.

Robte si poznámky

Často krát, keď si formujete nové návyky, je dobré, robiť si poznámky. Zvyšuje to vašu informovanosť a uisťuje vás, že idete podľa plánu.