Všetci máme občas dni kedy sa necítime vo forme. Možno ste boli noc predtým dlho hore, možno ste zle spali alebo ste jednoducho unavený z nejakých nejasných dôvodov. Ale bohužiaľ práca nepustí a preto si nemôžete dovoliť vrátiť sa naspäť do postele. Teraz potrebujete ostať čulý, vyhýbať sa rozptýleniam alebo robeniu hlúpych chýb.

Treba mať jasno v tom čo chcete spraviť

Je dobré mať v hlave vždy jasné ciele, najmä ak sa cítite unavený. Posaďte sa a poriadne si premyslite čo musíte dnes spraviť. Ak pracujete na veľkom projekte, tak sa opýtajte. “ Čo presne pôjdem dokončiť? “ Napríklad ani pri jarnom upratovaní nerobte všetko o čo zakopnú vaše oči. Namiesto toho si spravte plán.

Je veľmi ľahké zamotať sa v kope nepodstatných úloh, ak nie ste zameraný na to čo chcete dokončiť. Som si istý, že aj vy máte dni kedy hľadáte v minulosti a samy sa čudujete kde zmizol všetok ten čas. A práve toto je cesta ako zistiť či ste váš čas premrhali alebo ste ho využili na niečo cenné.

Nerozptyľujte sa

Platí dvojnásobne najmä ak ste unavený. Vyhýbajte sa Emailom, neprihlasujte sa na Facebook a nedávajte si prestávky od práve rozrobených úloh. Je veľmi ľahké sa rozptýliť pokiaľ sa dobre nesústredíte a tým iba strácate vaše koncentráciu na to čo je podstatné. Určite viete čo znamená veta. “ Iba skontrolujem čo je nové na Facebooku.“ A strávite na ňom ďalšie dve hodiny prezeraním nepodstatných fotiek známych. Vždy keď odbočíte vašu pozornosť, upriamte ju naspäť na to čo máte spraviť.

Pite veľa vody

Dehydratácia podlamuje vašu koncentráciu. Takže pokiaľ ste unavený, uistite sa či pravidelne popíjate vodu. Dočasnou energiou vás môže zásobovať aj kofeín. S kávami to však nepreháňajte aby ste neskončili ako troska.

Ja si rád nechávam v blízkosti môjho pracovného stola fľašu vody. Keďže je vedľa mňa, pripomína mi, že mám piť, a pretože ma šróbovateľný uzáver, nehrozí aby som si ju neúmyselne prevrátil na klávesnicu.

Hýbte sa

Najhoršia vec, ktorú môžete spraviť v prípade ak ste ospalý je, že sa usadíte do pohodlného teplého kresla. Je isté, že zaspíte. Namiesto toho sa pravidelne prechádzajte. Vstaňte a pretiahnite sa alebo si doprajte prechádzku. Tým sa vám zvýši vaša telesná teplota a trocha vás to preberie.

Dajte si sprchu

Keď sa cítite spomalený tak sprcha je zaručený spôsob ako sa prebrať. Ak máte problém vyjsť dokonca z postele, tak v tom prípade si to namierte priamo pod sprchu. Čím skôr budete pod tečúcou vodou, tým rýchlejšie sa budete cítiť ako znovuzrodený.

Ak pracujete z domu tak predpoludňajšia sprcha môže byť skvelý spôsob ako sa prebrať. V prípade ak pracujete v kancelárií, osvieženie tváre prúdom studenej vody z točky môže byť dobrou alternatívou.

Vykonávajte jednoduchšie úlohy

Ak sa cítite unavený, ale napriek tomu potrebujete ešte zvládnuť nejakú prácu, pokúste sa zamerať na tie jednoduchšie úlohy ako napríklad odpovedanie na mailovú poštu, triedenie dokumentov, menšie aktualizácie vášho webu a podobne. Počas vykonávania takýchto úloh sa môže často krát vaša stratená energia aj navrátiť.

Ozaj a ako zvládate únavu vy, keď potrebujete pokračovať vo vašej práci? Vaše postrehy môžete pokojne napísať do komentárov nižšie.