Ako si udržať zdravé návyky aj počas cestovania

Na Biznisblogu ste si už ohľadom zdravých návykov mohli prečítať nejaké tipy. Dnes sa zameriam na udržanie si ich počas cestovania. Či už cestujete pracovne alebo na dovolenku, určite mi dá väčšina z vás za pravdu, že niekedy je naozaj veľmi ťažké udržať si mimo domova zdravé návyky. Väčšina ľudí začne buď strácať alebo naberať na váhe a to teraz nerozprávam o zrovna želaných zmenách v línií.

Z toho dôvodu si myslím, že sa vám hodí pár tipov, ktoré som si osvojil počas služobných ciest alebo dní strávených na internáte v škole.

Doprajte si správnu stravu

Samozrejme, ak sa chcete stravovať zdravšie a pravidelnejšie, doma je to oveľa ľahšie. Stravovať sa poriadne a pravidelne na cestách môže byť celkom výzva. Tu vám prinášam pár nápadov, ktoré by vám mohli byť zrejmé, avšak odporúčam vám spomenúť si na vašu poslednú cestu a či ste všetko naozaj dodržiavali.

  • Vyhýbajte sa hotelovým raňajkám plných tukov a soli (omáčky, slanina, pečivá, vysmážané veci)
  • Začnite váš deň čerstvým ovocím, jogurtom a cereáliami
  • Definitívne vynechajte  fast foodové raňajky. Okrem tých zdravých.
  •  Na obed vyhľadajte nejaké dobré šaláty, celozrnné sendviče
  • Neprejédajte sa počas večere, špeciálne v bufetoch
  • Minimalizujte množstvo vysmážaných a ťažkých jedál
  • Spoločne s jedlom pite veľké množstvo tekutín, vyhýbajte sa alkoholu (opica počas služobnej cesty nie je naozaj žiadna zábava)
  • Nepreháňajte to počas dňa s kávou
  • Vyhýbajte sa nejakým lacným keksom alebo tyčinkám, dajte si radšej nejaké čerstvé ovocie

Na cestách cvičte 

Keď si spomeniem na všetky stretnutia, ktoré som na svojich cestách absolvoval, je až prekvapujúce, koľko málo ľudí zostáva aktívnych. Nie je potom divu, že neustálim prejedaním sa a nedostatkom pohybu začnú naberať na váhe.

Takže tu vám prinášam pár tipov na cesty

Aby ste sa vyhli naberaniu na váhe, odporúčam využiť napríklad hotelovú posilňovňu a stráviť aspoň 20min. na stacionárnom bicykli, steperi alebo bežiacom páse.

Zaplávajte si pár kolečiek v hotelovom bazéne (vždy si zo sebou berte plavky).

Ak je okolie vášho hotela pekné, využite ho na svižnejšiu prechádzku na čerstvom vzduchu (napríklad ak sa nachádzate niekde v Tatrách, bola by škoda to nevyužiť).

Ak sa na hoteli nenachádza posilňovňa zacvičte si priamo na izbe nejaké ľahké cviky ako brušáky, drepy a kliky.

Aj keď vás môže počas neskorých hodín lákať nočný život, doprajte si adekvátny spánok

Udržať si zdravé návyky počas cestovania je naozaj možné

Teraz už možno veríte, že je celkom reálne zachovať si počas cestovania zdravé návyky. Na to, aby ste si tieto zvyky zachovali budete potrebovať extra snahu. Musíte si uvedomiť, že väčšina výziev prichádza zo skutočnosti, že budete musieť robiť to, čo väčšina cestovateľov robiť nebude.

Avšak myslím si, že odmena v podobe aktívnejšieho a zdravšieho života bude pre vás tou pravou odmenou.

 

Marek

Naše myšlienky rozhodujú o našom postoji, náš postoj rozhoduje o našich činoch a naše činy rozhodujú o našom živote!

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.