Zvyknete si nastavovať ambiciózne ciele typu „Každý deň budem cvičiť aspoň hodinu“, prípadne „Denne napíšem aspoň tisíc slov“? Možno sa vám podarilo dodržať spomínané ciele v prvý, druhý a možno aj tretí deň, ale potom príde zlom. Život vám do cesty prikladá rôzne situácie a vy sa prichytíte, ako sa kompletne zbavujete svojich ambicióznych cieľov.

Veľký cieľ nepredstavuje nič zlé, ale v každodenných podmienkach by mal byť sprevádzaný menšími krokmi. Namiesto toho, aby ste si každý deň stanovili ideálny cieľ, zamerajte sa práve na ten minimálny. Práve ten by ste mali bez problémov zvládnuť a samozrejme bez akýchkoľvek výhovoriek.

Prehnane ambiciózne ciele nefungujú

Aj keď veľké a náročné ciele vám môžu pripadať, ako ideálna cesta k rýchlemu pokroku, spravidla tak nefungujú. Keď si napríklad stanovíte hodinu cvičenia denne a ocitnete sa zaneprázdnení v pracovnom kolotoči, kompletne odložíte cvičenie bokom.

Ak sú vaše ciele až príliš ambiciózne, môžete pokračovať celé dni a týždne, bez akéhokoľvek pokroku.

Skúste: Zamerajte sa práve teraz na ciele, ktoré máte vo svojich životoch. Máte nejaké ciele, ktoré ste nechali tak, pretože boli až príliš ambiciózne? Aké nové ciele, by ste si mohli stanoviť?

Minimálne ciele pomáhajú vybudovať denný zvyk

Na svojich cieľoch nemusíte bezprostredne pracovať každý deň. Keď však začínate a chcete si vytvoriť denný návyk, denná aktivita je skvelým prínosom.

S minimálnym cieľom si dokážete vytvoriť tzv. reťazec úspechu. Jedná sa o úspech, ktorý dokážete dosiahnuť každý nasledujúci deň. Je to veľmi jednoduché, pretože takmer nikto sa nechce vzdať 15 minútového cvičenia v jedenásty deň, keď už má za sebou desať cvičebných dní.

Skúste – nakresliť značku do svojho kalendára každý deň, keď dosiahnete minimálny cieľ. Všimnite si, aký dlhý je váš reťazec úspechu.

Postupné pomalé pridávanie na čase

Postupne vám môže pripadať, že 15 minút denne nestačí k tomu, aby ste dosiahli zmysluplný cieľ. Ak ste sa zamerali na písanie knihy, za 15 minút toho naozaj veľa nestihnete.

Tých 15 minút sa však dokáže rýchlo nazbierať. Ak celý mesiac píšete 15 minút každý deň, pracovali ste na knihe 7,5 hodiny, čo znamená jeden pracovný deň.

Skúste – zamerajte sa nato, čo ste dokázali tento mesiac s vaším minimálnym denným cieľom. Je tu veľká šanca, že ste sa dokázali posunúť k vášmu väčšiemu cieľu viac, ako minulý mesiac.

Môžete spraviť viac ako minimum

Jeden z kľúčových dôvodov, prečo je dôležité osvojiť si minimálny cieľ, je práve to, že je to minimum. Nič vás však nebrzdí pokračovať. Je dosť možné, že budete mať čas a energiu na to, aby ste si dokázali vyhradiť viac ako 15 minút.

Väčšinou je najťažšia časť práve sadnúť si a začať. Keď viete, že potrebujete iba 15 minút a nie celú hodinu, hneď je to celé jednoduchšie. Na konci sa môžete pristihnúť, že ste na vašom cieli pracovali dokonca celú hodinu.

Skúste: Počas dní, kedy máte problémy, je absolútne v poriadku, ak spravíte len minimum. V dobré dni tomu skúste venovať čas naviac. Stačí aj 5 až 10 minút.

Váš ťah. Na aký cieľ, alebo ciele sa teraz zameriate? Aký minimálny cieľ si dokážete stanoviť? Podeľte sa o to s nami v komentároch!