Takže, ak máte chuť zapôsobiť na vašich kolegov v práci, tento článok vám ponúka päť možností ako na to. Tento článok však nie je len o robení dojmu; Taktiež je aj o jeho stelesnení. Používaním nasledujúcich piatich rád vás nebudú mať za prvotriedneho zamestnanca len na oko, ale sa ním aj skutočne stanete.

Chcieť spraviť skvelý dojem v zamestnaní je dôležitý a cenný cieľ pre každého z nás. Prečo je to tak dôležité? Pretože spoločnosti a šéfovia obvykle uprednostňujú, pomáhajú a udržujú si zamestnancov, ktorí robia priaznivý dojem.

Tu je päť spôsobov, ktoré vám pomôžu spraviť skvelý dojem v práci:

1. Prichádzajte skôr alebo odchádzajte neskôr

Pokúste sa pravidelne prichádzať do práce o 15 minút skôr alebo ju opúšťajte o 15 minút neskôr. Aké budete mať z toho výhody? Budete mať oveľa viac času dokončiť si vašu prácu, a vaši kolegovia konečne začnú veriť tomu, že dokážete pracovať na vyššie obrátky.

Ľudia, ktorí odchádzajú z práce pár minút po zmene alebo tí, čo tam chodia o pár minút skôr, sú vnímaní oveľa viac ako oddaní, lojálni a starostliví zamestnanci (dokonca aj ak nie sú práve v práci). Byť dennodenne v práci o pár minút navyše, dáva pozitívny signál všetkým vašim spolupracovníkom a hlavne šéfovi o tom, že ste oddaný zamestnanec.
Stačí 15 minút navyše a stanete sa prvou osobou, ktorá ráno dorazí do práce alebo poslednou, ktorá ju opúšťa. Tento čas navyše vám dovoľuje zorganizovať váš nastávajúci deň alebo naplánovať ten zajtrajší. Ak sa pokúšate spraviť skvelý dojem v práci, toto môže byť skvelý krok k tomu, ako využiť váš čas produktívnejšie.

2. Dávajte si záležať na oblečení

Image je všetko. Ľudia totiž prvé, čo zbadajú, je to, ako vyzeráte a až neskôr sa dozvedajú o vašich iných stránkach. Všeobecne veľa ľudí posudzuje človeka podľa vzhľadu (mám na mysli oblečenie). Ak váš vzhľad pôsobí upravene, je jasné, že s vami budú zaobchádzať oveľa viac príjemnejšie ako z osobou, ktorá pôsobí neupravene. Ľudia, ktorí pôsobia upravene, sú považovaní sa rozumnejších, rozvážnejších a šikovnejších (dokonca aj ak nie sú).
Preto je dôležité, vedieť sa správne obliecť a prispôsobiť váš vzhľad tomu kam sa práve chystáte. Ak sa pokúšate stať manažérom vášho oddelenia a vidíte, že ostatní manažéri vo vašej firme nosia športové oblečenie, je jasné, že neprídete v obleku, pretože budete chcieť zapadnúť medzi ostatných ľudí. A o to práve ide – zapadnúť do kolektívu.

Koniec koncov, obliekať sa najlepšie ako viete, vám pomôže cítiť sa najlepšie ako sa dá a zároveň pomôže podávať najlepšie možné výkony.

3. V práci si udržujte poriadok a prehľad

Vždy si udržujte určitý poriadok v tom, čo práve robíte. V tomto prípade znamená poriadok, správne naaranžovanie vecí.

Zorganizujte si úlohy v práci tak, že najväčšiu pozornosť obetujete tým najväčším. Robte tak, aby vaši spolupracovníci videli, že máte vo všetkom prehľad, a že viete, kde sú vaše priority. Zorganizovaná práca, v ktorej poznáte vaše priority je dôležitý krok k tomu, aby ste nezmeškali žiadny termín, stretnutie alebo iné dôležité úlohy.
Samozrejme, dávajte si záležať aj na tom, aby váš pracovný stôl vyzeral čisto (nie však tak čisto, aby to vyzeralo, že sa na ňom nerobí). Organizovaný stôl totiž reprezentuje organizovaná osoba. Neporiadok na stole reprezentuje …., veď viete. Udržiavajte preto vaše okolie reprezentatívne. Toto všetko prispieva k výslednému dojmu, ktorý vyžarujete v práci. Zapamätajte si! Všetko, čo robíte, o vás niečo vypovedá.

4. Vzdelávajte sa

Zistite si aké kurzy a certifikáty majú nadriadení vo vašom zamestnaní. Zistite, ako by ste ich mohli získať tiež. Obdržať niektoré certifikáty je niekedy veľmi jednoduché, preto odporúčam začať práve s nimi.

Možnože sa budete musieť vrátiť do školy, aby ste získali potrebný titul. Bohužiaľ, ak sa chcete posunúť vpred, inú možnosť nemáte a je lepšie začať skôr ako neskôr.

Ešte raz, čím viac certifikátov a titulov budete mať, tým viac veľaváženým sa stanete vo vašom zamestnaní. Takže pokiaľ chcete spraviť dojem a zvýšiť vaše šance byť v zamestnaní lepšie vnímaný, toto je jeden zo spôsobov.

5. Staňte sa šéfovou pravou rukou

Každý šéf potrebuje nejakého asistenta. Skúste sa  práve vy, stať jeho pravou rukou. Zistite, čo váš šéf potrebuje alebo chce. Nevravím teraz o nosení kávy, mám na mysli záležitosti týkajúce sa výhradne biznisu. Ak potrebuje nejakého človeka, ktorý príde vždy so zaujímavými nápadmi, skúste ním byť práve vy.
Odhaľte nejaké problémy, ktoré robia vášmu šéfovi v práci problém a pokúste sa prísť s riešeniami. Tieto problémy môžu byť celkom jednoduché záležitosti, ale čo je hlavné, uľahčia vášmu šéfovi prácu.

Zapájajte sa do špeciálnych projektov, vystúpte z radu vašich stereotypných kolegov a ukážte, že aj vy máte, čo priniesť na vaše pracovisko. Lídri sú potrební vždy. Buďte práve vy to zmenou, ktorú treba vykonať na vašom pracovisku.

Bonus: Buďte pozitívni

Váš postoj k veciam veľmi ovplyvňuje aj to, ako vás ľudia vnímajú. Ľudia sa totiž veľmi radi zdržiavajú v okolí pozitívnych jedincov, ktorý sa na všetko pozerajú z tej svetlej stránky. Toto všetko prináša prospech aj vo vašej práci.

A na záver, ešte raz odporúčam všetky spomenuté kroky implementovať do vášho života. Nespravíte tak len lepší dojem v práci, ale stanete sa lepším aj v osobnom živote.

Nečakajte preto kým vás niekto potľapká na ramenách a povie, že už je čas vstať a prevziať zodpovednosť za vaše ďalšie účinkovanie vo vašej kariére. Choďte si za svojim cieľom a uvidíte, že čoskoro sa vám to aj podarí.

Úspech prichádza k tým , ktorí plánujú, preto začnite plánovať ešte dnes.

Ďakujem za prečítanie. Ak poznáte ešte nejaké spôsoby, ako zapôsobiť na ľudí v práci, pokojne napíšte do komentárov.