Už od pradávna podnikatelia stále začínajú a zlyhávajú v nových biznisoch.  Avšak veľa podnikateľov, ktorí zlyhávajú, nerobia chyby v biznise, ale zlyhajú na plnej čiare v hodnotení podnikateľských nápadov a príležitostí ešte počas plánovania celého projektu. Predtým ako podnikateľ odštartuje nový biznis, jeho nápady musia prejsť cez sériu testov a otázok, ktoré potvrdia alebo vyvrátia cenné príležitosti.

Tu je pár dôležitých otázok, ktoré by ste sa mali opýtať ako súčasť hodnotenia podnikateľských príležitostí.

Je váš podnikateľský nápad preukázateľné potrebný pre trh?

Existuje dostatočný dopyt po tejto službe alebo produkte?

Je tvorba takéhoto produktu alebo služby finančne prijateľná?

Ak začnem tento biznis, vrátia sa mi počiatočné investície?

Okrem týchto základných, existuje oveľa viac podrobnejších otázok.

Ak podnikateľský nápad obsahuje tieto základné vlastnosti, tak v tom prípade ste ešte neskončili.  Ďalej by sa mala vykonať viac detailnejšia analýza.

Metóda RAMP

Skladá sa z Návratov ( Return ), Výhod ( Advantages ), Trhu ( Market ) , Potenciálov ( Potential) .

Návrat

Najdôležitejšia otázka, ktorú by si mal každý podnikateľ dať je:

Aká je šanca, že môj nápad bude vytvárať nejaký príjem a následný zisk?

Bez potenciálneho zisku, je skvelý podnikateľský nápad iba nápad bez finančnej hodnoty.

Môžete vytvoriť produkt, ktorý dokáže zarobiť viac peňazí ako očakávate? Ako veľa investícií potrebujete aby ste váš biznis dokázali rozbehnúť? A napokon, aké sú vaše požiadavky na návrat vašich investícií?

Výhody

Čo robí váš nápad lepší od ostatných? Je váš nápad jedinečný a má minimálnu konkurenciu? Máte nejaký patent, ktorý dáva vášmu nápadu výhodu?

Trh

Kto bude vašou cieľovou skupinou zákazníkov? Sú nejaké potreby pre váš podnikateľský nápad? Dokážete pokryť potreby trhu?

Napríklad: Možno máte skvelý nápad, že budete predávať nejaké perlivé minerálky rôznych chutí. Avšak vo vašom RAMP hodnotení zistíte, že trh je týmto typom produktu kompletne preplnený. Nápad dobrý, trh existuje, ale je presýtený konkurenciou, čiže by nebol dobre ziskový.

Potenciál

Keď zhodnocujete príležitosti vášho podnikania, nezabudnite sa zamyslieť aj nad potenciálom. Dokážete získať uspokojivú finančnú odmenu? Vidíte potenciál v rastúcom predaji vášho produktu na trhu? Poznáte ešte niekoho kto verí vo váš podnikateľský nápad?

Ako podnikateľ musíte myslieť na veľa vecí. Prísť so skvelými podnikateľskými nápadmi. Byť kreatívny. Byť nadšený vašimi nápadmi. Avšak vždy si nájdite čas na zhodnotenie podnikateľských príležitostí. Vďaka jednoduchej RAMP analýze sa môžete naučiť strašne veľa o vašich nápadoch a ich potenciáloch. Iba vtedy ako váš skvelý nápad prejde RAMP testom, môžete začať do projektu investovať váš čas a peniaze.


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu len za 150 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup