Ako ekonomika turbulentne rastie, zákazníci si dávajú pozor na míňanie peňazí viac ako nikdy predtým. Zároveň veľa spoločnostiam rastú náklady na tovar v súvislosti  s infláciou a prudkým zvyšovaním cien palív. Zdvíhanie cien v čase ako je tento je veľmi skľučujúca úloha. Na jednej strane podnikatelia si chcú byť istý, že ich stála klientela zostane nedotknutá. Na druhej strane rastúce náklady cez hlavu, nám vnucujú len jediné riešenie a to je zdvihnutie cien. Podnikatelia by si mali zdražovanie cien dobre premyslieť aby nestratili svojich zákazníkov.

Je viacej spôsobov ako meniť ceny a nasledujúce rady by vám mali pomôcť pri tejto neľahkej úlohe.

Zvyšovanie cien v spojení s iným jedinečným podnetom.

Keď zvyšujete ceny nikdy by ste nemali ostať len pri samostatnom zvyšovaní, ale snažiť sa popritom ponúknuť zákaznikovi aj vysvetlenie prečo je to tak. V opačnom prípade by to mohlo byť škodlivé pre váš biznis a šokujúce pre zákazníka. Máte nejaký nový produkt alebo službu, ktorá by mohla byť implementovaná po boku stúpajúcich cien? Týmto demonštrujete zákazníkovi to , že ste nezvyšovali len ceny, ale ceny stúpli úmerne, preto lebo ponúkate nové, kvalitnejšie výrobky/služby.

Zmeňte množstvo

Ak ponúkate nejaké služby, možno by ste mohli skúsiť zredukovať ich množstvo a ceny ponecháte rovnaké. Napríklad v autoumyvárke v klasickom balíku, v ktorom bolo ponúkané aj povysávanie auta odteraz bude zahrnuté len umytie bez vysávania. Čo je oveľa príjemnejšie pre zákazníka ako pozerať sa na väčšiu sumu.

Veľa reštaurácií servíruje menšie porcie kvôli väčšej cene potravín, ale zmena množstva nám dovoľuje ponechať ceny ich menu rovnaké. Namiesto troch vecí dáte do balíka dve v tej istej cene. Premyslite si spôsob ako zmenšiť množstvo, čo možno najmenej viditeľne pre zákazníka a potom zmeňte ceny.

Ukážte kľúčovým zákazníkom vašu situáciu

Ak máte určité jadro svojich kľúčových zákazníkov, ktorí sa podieľajú na úspechu vášho podnikania, je možno dobré ukázať im vašu účtovnú knihu a nechať ich pozrieť sa na váš problém. Zvyšovanie cien nie je o zarábaní peňazí, je to o tvorbe záverov pokiaľ stále ponúkate vysokú kvalitu služieb a produktov iným.

Zákazník bude radšej rozumieť a súcitiť s vašou situáciou, ak bude vidieť ,ktoré zmeny v ekonomike vplývali na vaše podnikanie. A vy by ste možno mohli získane informácie z nich použiť na to ako zvýšiť ceny spôsobom, ktorý by bol viac prospešný ich jedinečným potrebám.

Ako môžete vidieť zvyšovanie cien nie je jednoduchý proces, je to vysoký stupeň taktiky a diplomacie, ktoré idú so sebou ruka v ruke. Učenie ako zvyšovať ceny je základná časť vlastníkov a prevádzkarov podnikov. Pomalý a stály proces zvyšovania cien je lepší ako náhla transformácia. Kľúč je v opatrnom plánovaní pokiaľ rastú ceny, a následnej implementácií plánu po určitej dobe, nie hneď.