Určite si už nejeden z vás lámal hlavu nad tým, ako napísať životopis. Každý predpisuje niečo iné a každému vyhovuje iná štruktúra. Osobne som si už neraz lámal hlavu nad tým, ktorý spôsob je najlepší. Po prečítaní tohto článku som však dospel k záveru, že najlepšie bude, sústrediť sa na pár hlavných bodov, ktoré personalistov vo vašom životopise najviac zaujímajú.

Aj napriek tomu, že sa nikdy nemusíme dozvedieť, prečo si nás na pohovore nevybrali, nedávna štúdia odhalila pár tajností ohľadom správania personalistov. Podľa výskumu, ktorý vykonali výskumníci The Ladders, výberoví pracovníci strávia v priemere 6 sekúnd, či je uchádzač vhodný alebo nevhodný na danú pozíciu. Štúdia sa zamerala na vedeckú techniku sledovania zraku, v prípade 30 profesionálnych výberových pracovníkov. Počas desiatich týždňov sledovali pohyb ich zraku, aby tak zistili, ako dlho sa kto zameriava na dané informácie, ktoré obsahuje životopis. V rámci krátkeho času, ktorý strávia nad vaším životopisom, štúdia odhalila skutočnosť, že sa zameriavajú na vaše meno, súčasné postavenie a spoločnosť v ktorej pracujete, prípadne ste pracovali a vzdelanie. Následné dva životopisy znázorňujú pohyb očí. Ako si môžete všimnúť, životopis na pravej strane zaznamenal dôslednejšiu zrakovú kontrolu, ako ten na ľavej, pretože sa jedná o jasný a stručný formát.

Z toho dôvodu odporúčam zamerať na primerané a relevantné informácie, na základe ktorých vytvoríte životopis s jasnou vizuálnou hierarchiou, čím aj výrazne zjednodušíte prácu výberovým pracovníkov. Vyhýbajte sa vizuálnemu rozptýleniu, keďže práve to redukuje ich výberové analytické schopnosti, na základe čoho im bude odopretý prístup k lokalizovaniu relevantných a kľúčových informácií, ako sú schopnosti a skúsenosti.

zdroj: http://www.businessinsider.com/heres-what-recruiters-look-at-during-the-6-seconds-they-spend-on-your-resume-2012-4

 


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu len za 150 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup