Meno firmy je pri podnikaní jednou z najdôležitejších vecí. Vytvára skvelý prvý dojem a podieľa sa na vytváraní dlhotrvajúcej značky.

Prečo? Ak si zákazník nemôže zapamätať váš názov, váš biznis tým trpí.

Ako ste na tom vy a meno firmy? Máte také, ktoré vám vydrží a bude prosperovať naveky? Tu je pár tipov pre správne pomenovanie vášho podnikania.

Popíšte to čo robíte

Môže sa vám to zdať ako bežný nápad, ale veľa podnikateľov prehliada túto samozrejmosť. Napríklad meno firmy ako ABC podnikanie budú ľudia prehliadať, pretože nebudú mať ani poňatia o čo sa jedná, zatiaľ čo názov ABC klampiarstvo je veľmi zreteľné. Dávajte si pozor pred mätúcimi neurčitými názvami.

Keď vymýšľate meno pre váš podnik, majte na pamäti, že nechcete zmiesť vašich potenciálnych zákazníkov.

Spravte dojem

Je vaše meno zapamätateľné? Napríklad, nejaký podnikateľ počítačového poradenstva pomenuje svoju spoločnosť „Múdri ľudia pre váš počítač“. To dáva zákazníkovi jasnú predstavu o tom, že sú tam múdry ľudia, ktorí dokážu opraviť alebo poradiť v prípade problému a meno znie ešte aj vtipne, čo sa ľahko vrýva do pamäti.

Vyberajte jednoduché slová

Keď premýšľate nad výberom mena, myslite aj na to, že ľudia by si vás radi vyhľadali aj na internete. Jednoduchosť názvu je preto veľmi dôležitá. Ak si váš názov nebudú zákazníci ľahko pamätať, nemôžu si vás nájsť v zlatých stránkach alebo v internetových vyhľadávačoch a je veľká pravdepodobnosť, že skončia u konkurencie. Aj keď sa vám zdá byť nejaké zložité meno pekné, zamyslite sa nad tým či si ho zákazníci zapamätajú len z počutia.

Použite vaše vlastné meno

Vaše vlastné meno ako meno firmy môže byť veľmi dobrý nápad, zvlášť ako ponúkate nejaké služby. Napríklad „Janko Hraško Kaderníctvo “

Môžete tak čerpať z reputácie vášho mena ( ak má na okolí dobrú povesť ), samozrejme nezabudnite pridať za meno názov oboru, v ktorom podnikáte.

Pri výbere mena firmy máte nespočetne veľa možností. Spravte si čas na zváženie všetkých, vyseparujte tie najlepšie výbery, rozprávajte sa o nich s vašimi priateľmi a kolegami a skúste sa nechať inšpirovať aj ich reakciami.

Želám vám veľa šťastia, aby ste vybrali to správne meno vašej firmy a budem rád ak v prípade nejakých nejasností, napíšte do komentárov nižšie.