Nestíhate s prácou? Robte viac prestávok!

Je piatok, päť hodín popoludní, ste v práci a neviete kam skôr skočiť, napriek tomu, že ste vašu robotu už dávno mali odovzdať. Vyzerá to tak, že opäť päť budete pracovať počas víkendu. Sľúbite si, že nasledujúci týždeň sa to nebude opakovať, že zapojíte do vašej práce viacej organizovanosti. Budete pracovať tvrdšie a budete sa oveľa viac sústrediť. 

Jediný problém je v tom, že to takto nikdy nefunguje.

Divíte sa čo do pekla robíte zle.

Hmm… problém bude v tom, že si nedávate dostatočné prestávky. 

Stavím sa, že váš typický deň vyzerá nejako takto: Celé hodiny sedíte pred počítačom a zastavíte sa iba vtedy, keď si potrebujete zobrať niečo k jedlu a tipujem, že sa hneď vrátite k počítaču, a zjete ho počas hladenia do monitora a klikania na myšku.

Nikto nemôže zostať celé hodiny sústredený, takže je celkom zrejmé, že ako deň pokračuje, cítite sa stále viac unavenejší a demotivovanejší.

Skončíte na Facebooku, písať si so známymi alebo len tak sledujete zábavné videá na Youtube.

Na konci dňa sa potom cítite frustrovaní a otrávení.

Možno vás začnú prepadať rôzne druhy negatívnych myšlienok: Prečo som bol tak hlúpy, prečo som strávil toľko času na Facebooku?

A následne sa budete snažiť prísť s rôznymi riešeniami: Potrebujem byť jednoducho viacej sebadisciplínovanejší.

Avšak pravda je taká, že nech ste akokoľvek produktívny, nikto nevydrží pracovať na najvyššom stupni nepretržite osem hodín.

Šance sú, avšak vaša práca bude vyžadovať poriadne sústredenie  a budete potrebovať aj nejaké prestávky na udržanie si vašej hladiny energie počas dňa.

Takže, ako to urobiť?

Plánujte a dávajte si pravidelné prestávky.

 

Ako si dopriať viacej prestávok?

Momentálne skúšam nový systém. Je navrhnutý na vyriešenie niekoľkých problémov.

Problém1: Niekedy sa dostanem z pracovného tempa čítaním mailov, Facebookom, Twitterom alebo rôznymi novinkami…

Problém 2: Pracujem z domu, čiže v mojom dni mám nedostatok fyzickej aktivity.

Takže počas ranných hodín, keď je moja energia na vrchole – pracujem okolo 22 minút, potom si doprajem 5 minút pohybu na mojom crossovom trenažéri. Povolené mám 3 minúty na vydýchanie, čo znamená, že počas hodiny pracujem iba 44 minút. Myslíte si, že toho stihnem menej?

V skutočnosti nie. Ak viem, že mi chýba iba desať minút do prestávky, dokážem písať oveľa rýchlejšie. A pretože si doprajem počas prestávok pohyb, moja hladina energie je väčšia tiež.

Vyskúšajte si to sami

Ak pracujete v tradičnom kancelárskom prostredí, nebudete asi schopní osvojiť si zvyky podobné tým mojim. Avšak stále si môžete dávať pravidelné prestávky, čo vám pomôže sústrediť sa lepšie na úlohu.

 

Čo takto si každú hodinu dopriať prechádzku po budove a napiť sa vody. Pitný režim je totiž taktiež veľmi dôležitý.

– Nastavte si na svojom počítači alarm, ktorý vás po každých 45 minútach upozorní, aby ste si dali pauzu a na 5 minút sa venovali niečomu príjemnejšiemu.

Napríklad skontrolovať Facebook, upratať váš stôl, dať si nejakú tyčinku – čokoľvek čo máte radi.

Zásadnou vecou je, že okamžite po skončení prestávky sa znova ponoríte do práce. V opačnom prípade opäť uviaznete na starých známych zvykoch, ktoré mrhajú vašim časom.

Možno budete skeptickí v tom, že či viacej prestávok je to, čo vám môže naozaj pomôcť. Jediné čo vám k tomu môžem povedať je: “Vyskúšajte to!”

Dajte potom vedieť ako to dopadlo, okno s komentármi je tu len pre vás.

zdroj: dumblittleman

 

Marek

Naše myšlienky rozhodujú o našom postoji, náš postoj rozhoduje o našich činoch a naše činy rozhodujú o našom živote!

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>