Účinný content je skvelým prostriedkom pre získavanie zákazníkov i budovanie dôvery a značky. Obsah je kráľom a forma kráľovnou. Takto nejako sa to zvykne hovoriť. A ono to aj tak funguje.
Aký by mal byť obsahový marketing, aby fungoval a nemuseli ste sa zaň hanbiť? Na čo nezabúdať a čím sa riadiť? A čo samotná SEO optimalizácia v textoch? Ako ku celému procesu pristupovať, si vysvetlíme na nasledujúcich riadkoch.
Obsahový marketing po krokoch
Nie je ich veľa, no aj napriek tomu sa ich všetci nedržia. Poďme si spoločne rozobrať tri dôležité kroky.
1. K veci a s relevantnými linkami
Článok by mal byť k veci (vášmu produktu) a so zakomponovaním najlepšie 3 až 4 odkazov na vašu / klientovu doménu. Dobre urobíte, ak podporíte jeho autoritu aj prelinkovaním na relevantný odborný zdroj, z ktorého ste čerpali informácie (spravodajský alebo vzdelávací portál, štúdia, novinársky článok).
2. Analýza kľúčových slov
Tvoríte si pravidelne obsah na svojom webe? Rozširujete ho formou pridávania nových článkov, noviniek alebo produktov? Aby to nebolo len tak random, je dobré pracovať aj s plánovačom kľúčových slov či Google našepkávačom. Spraviť si prostredníctvom týchto nástrojov analýzu, čo v súvislosti s vašimi produktami ľudia vyhľadávajú a aká je konkurenčnosť týchto slov.
3. Publikačný plán
Následne na základe kľúčových slov vytvorte publikačný plán na mieru, podľa toho, čo zákazníkov zaujíma a na druhej strane si nadraďte témy, ktoré sú pre vás kľúčové a chcete ich podporiť. Content marketing tak bude mať hlavu a pätu. Urobíte si jasno v otázkach dopytu a vašich cieľoch. Pripravte si takýto plán aspoň na kvartál vopred.
Nie ste si istí, že zvládnete obsahový marketing sami, prípadne vám na to neostáva čas? Zverte sa do rúk odborníkom a spoľahnite sa na ich SEO služby. Vám odpadne starosť a výsledky prídu možno ešte rýchlejšie než by ste čakali.
Chcete vedieť o tejto téme viac? Pozrite si štúdiu ONLINE TORO o obsahovom marketingu a SEO.