Medzi najčastejšie sťažnosti každého z nás určite patrí veta. „Nemám čas“ ! Stavím sa, že väčšina z vás v posledných 48 hodinách túto vetu vyslovila minimálne raz. Buď nemáte dostatok času pre dokončenie práce, na to aby ste boli s rodinou, začali sa venovať nejakému koníčku alebo nemáte jednoducho čas dostať sa do formy.
Všetci ľudia na zemi máme k dispozícií rovnaké množstvo času! Tak čím to je, že niekto zvládne za deň oveľa viac ako vy? Prečo sa niekto denne utápa v povinnostiach zatiaľ čo niekto zvládne zdanlivo nedosiahnuteľné? Prečo niektorí ľudia nemajú čas, zatiaľ čo ostatní ho majú prebytok?
Medzi ktorých sa radíte vy?
Všetko závisí od toho ako sa vyberiete tráviť váš čas. Tu je pár rád, ktoré rozhodnú o tom, že za deň stihnete aj vy zvládnuť kopec vecí.
Naučte sa hovoriť NIE!
Najväčšiu chybu, ktorú ľudia veľmi často robia je, že si priberajú na svoje plecia veľa práce iných. Pokiaľ neviete povedať “ nie “ často sa môžete pristihnúť pri tom ako robíte prácu niekoho iného. To isté sa však nedeje len u vás v práci, ale tieto zvyky si preberáte aj domov do bežného života. Deň čo deň, vždy sa nájdete robiť prácu niekoho iného a to len preto, že ste nevedeli povedať “ nie „.
Zbavte sa obmedzení!
Inými slovami si vytvárate životné obmedzenia vašími rozhodnutiami alebo vašou neorganizovanosťou. Stúpajúci stres, opakovaná práca, a premrhaný čas toto všetko ich má za následok.
Plánujte!
Väčšina ľudí, ktorý sa sťažujú na nedostatok času majú problém hlavne s jeho plánovaním. Nepotrebujete stráviť každú minútu vášho života so stopkami v ruke, ale byť si vedomý kedy mrháte časom. Či pri surfovaní na internete alebo stretávaní sa s priateľmi.
Na prvé miesto patria priority!
Končíte deň v práci myšlienkou na to, že ste dnes nespravili nič dôležité? Ak si nedáte vaše priority na prvé miesto, nezáleží na tom ako rýchlo pracujete, je dosť možné, že sa nikdy nedostanete k tomu čo je dôležité.
Musíte byť schopný si povedať: „Neurobím to, pretože existujte niečo o veľa viac dôležitejšie ako toto.“
Delegujte prácu aj na ostatných!
My všetci máme počas dňa k dispozícií rovnaky počet sekúnd. Od určitého bodu, ak chceme zvládnuť viac potrebujeme si prizvať na pomoc ďalšiu pracovnú silu. Ale niektorí ľudia majú problém zveriť prácu druhým, pretože majú pocit, že nebude urobená tak ako keby si ju spravili samy. Toto môže byť veľmi problematické, keď vedúci nenechá robiť svoj tím ich prácu a namiesto toho sa snaží všetko urobiť sám.
Nedokončujete veci!
Ak nedokončujete robotu, vyrábate si jej ešte viac do budúcna. Neukončené úlohy znamenajú viac práce pre vás, pretože zaberajú veľa času dostať sa do problematik, keď sa k nim po určitej dobe vraciate.
A ako ste na tom s časom vy?