Filozofia Trendhim je dokonalosť a to je aj rozhodujúci faktor, ktorý súvisí so všetkým čo robia. Predávajú len tie produkty a služby o ktorých si myslia, že sú skvelé. Zamestnávajú ľudí, ktorých práca baví a klientom ponúkajú 365 dennú lehotu na vrátenie tovaru.
Trendhim založili Mikkel a Sebastian ešte na začiatku roku 2007. Mali 18 rokov a práve dokončovali posledný rok na strednej škole. Ich obrovská túžba naštartovať vlastný biznis a množstvo energie zatienilo to, že boli na podnikanie pomerne mladí a naivní.
Hneď prišli s dvoma podnikateľskými zámermi a to buď cez víkend rozvážať chlieb priamo do domu, alebo online obchod s doplnkami pre mužov ako sú pánske náramky.
Keď si však uvedomili, že vstávať o 4 ráno, aby stihli včas rozviezť chlieb nie je pre nich najideálnejšie, bolo rozhodnuté. Z prvotného, nie najlepšieho nápadu tak vzišiel druhý, ktorý bol našťastie úspešný a tak sa zrodil Trendhim.
Viera v úspech aj napriek naivite
V roku 2008 so 4000€, ktoré si ťažko zarobili viazaním a kvetov a roznášaním novín sa pustili do ich veľkého dobrodružstva.
So začiatočníckou a mládežníckou naivitou sa vrhli do všetkého po hlave a ich podnikateľský zápal smerovali na online podnikanie. Nákup tovaru, kódovanie, starostlivosť o zákazníkov, poistenie, účtovníctvo, fotenie produktov atď. sa stalo ich bežnou pracovnou náplňou. Už od začiatku túžili vybudovať niečo skvelé a tak sa odrážal aj ich prístup k veci, boli pre to zapálení.
Rodiny a priatelia mali samozrejme problém pochopiť ich víziu. Niektorí z nich využívali každú jednu možnosť, aby im pripomenuli, aké skvelé je vysokoškolské vzdelanie a to o čo sa snažia je zbytočne riskantné.
Kritike však odolávali a nakoniec ich rodiny prijali fakt, že to myslia vážne a podporovali ich.
Ich naivita sa prvýkrát preukázala vtedy, keď zistili, že je potrebné pracovať 16 hodín denne 7 dní v týždni, investovať tisícky ďalších eur a vzdať sa sociálneho života. To však trvalo len 2 roky a potom to začalo prinášať svoje ovocie.
Od roku 2007 po 2010 obaja taktiež pracovali na polovičný úväzok na pošte, aby mali z čoho platiť prenájom byť, ktorý bol zároveň ich kanceláriou.
Keď začala drina prinášať prvé ovocie
Keď však Trendhim začal zarábať dostatočne na to, aby ich oboch uživil, opustili prácu na pošte a mohli sa tak venovať len firme. Veci sa zrazu dali do pohybu a rýchlo sa rozrastali. Začali rozširovať svoje produkty o ďalšie kategórie a krajiny. Ako sa rozrastali, potrebovali aj nové priestory a tak si prenajali dom a neskôr aj obchodný priestor v rozlohe 200 m².
Nikdy nechceli byť len prevádzkarmi e-shopu, kde ponúkajú pánske náramky a rôzne doplnky a šperky pre mužov, chceli byť niečo viac. V roku 2012 vybudovali vlastnú značku doplnkov pre mužov Lucleon. Ako vravia bolo to veľké sústo a nesmierne náročné, no v súčasnosti sú za to radi.
Na prelome rokov 2013 a 2014 sa veci začali hýbať ešte rýchlejšie a Trendhim prijal aj prvého zamestnanca. Taktiež začali delegovať balenie tovaru, čo dovtedy robili sami. Dávali prácu študentom a oni sa mohli sústrediť na dôležitejšie veci.
Expanzia na zahraničné trhy
V roku 2014 sa Trendhim rozšíril do Nórska, Švédska, Fínska a Holandska a v rovnaký moment zdvojnásobili svoju ponuku tovaru. V roku 2015 sa k ním pripojili ďalší zamestnanci a aj sklad o rozlohe 200 m² im začal byť malý, tak sa presťahovali do väčšieho.
Už dávno sa rozhodli nebyť profesionálmi len preto, že sa to od nich očakávalo. Chcú s klientmi hovoriť priamo a prirodzene, ako človek s človekom. Ich zamestnanci sú súčasť rodiny a pomáhajú im budovať skvelú spoločnosť.
V roku 2016 učinili veľký krok a rozhodli sa rozšíriť do ďalších 11 krajín a aj na Slovensko, čo zaznamenalo úspech a taktiež založili prvý kamenný obchod.
Priznávajú, že mali to šťastie, že sa obklopili správnymi ľuďmi a skvelým tímom zodpovedných a pracovitých ľudí. V súčasnosti sa tím Trendhim skladá z viac ako 50 zamestnancov a chcú pokračovať v budovaní čo najlepšej nákupnej skúsenosti pre zákazníkov.
Niekedy je zápal pre vec, nech je akokoľvek naivný dostatočnou motiváciou na to, aby sa mohol stať sen skutočnosťou.