Je malé, väčšinou nenápadné, a predsa sa bez neho nepohneme ani na krok. Okrem vyplňovania krížoviek počas cesty do práce električkou alebo autobusom ho väčšina z nás používa počas celého pracovného dňa. Pero však nie je len nástrojom na písanie!
Povedz mi, aké pero máš, a ja ti poviem, akým si človekom
Niekoľko zamenených slov, no predsa veľký kus pravdy. Pero, tak ako ho vníma väčšina ľudí, je celkom obyčajná vec. Tie jednoduchšie ani nemajú vymeniteľnú tuhu, no pri tých drahších sa už návrhári pohrali okrem kvalitného atramentu aj s jeho dizajnovou stránkou. Dalo by sa povedať, že čím nižší post zastávame, tým sme menej nároční na to, akým perom píšeme. Vo vedúcich či manažérskych pozíciách je však akýmsi nepísaným pravidlom vlastniť aspoň jedno značkové či luxusné pero. A hoci trend reklamných pier má za úlohu zviditeľnenie spoločnosti či firmy, používať ho na verejnosti nemusí byť ten najlepší nápad.
Pero ako nástroj moci a prestíže
Každý z nás už v živote podpisoval zmluvu či iný dôležitý dokument. A hoci pero na dôležitosti aktu nič nemení, predsa je považované za viac než len prostriedok na podpisovanie. Ak sa pozrieme na našich štátnikov či zástupcov veľkých spoločností, iste v ich rukách nenájdeme žiadne reklamné či dokonca jednorazové perá. Pero je v tomto prípade rovnakým symbolom prestíže ako drahé hodinky či značkový oblek. Každý dobrý obchodník totiž vie, že jedno kvalitné luxusné pero urobí na obchodných partnerov iste väčší dojem ako tisíc pier reklamných. Ceny tých najobľúbenejších a najkvalitnejších kúskov známych svetových značiek, ako sú napríklad Parker, Waterman, Montblanc či Diplomat, sa preto môžu pohybovať v cenách až niekoľko sto eur.
Práve značka Parker je na trhu doslova legendou. Jemné a efektné spracovanie, kvalitné materiály a zmysel pre detaily právom radia tieto perá za najlepšie z najlepších. A potom sú tu luxusné plniace perá Waterman s neopakovateľným dizajnom francúzskych návrhárov a dôrazom na klasické prevedenie. Ich unikátne leštené a lakované povrchy pritiahnu každý pohľad, preto byť vlastníkom takéhoto pera je priam výsadou a poctou.
Možno sme sa doteraz na perá pozerali z toho nesprávneho uhla a možno sme ich celkom nedocenili. Ale zaradiť do svojho repertoáru aspoň jeden unikátny a drahší kúsok by nemuselo byť celkom na škodu. Nie preto, lebo sa to niekde od nás vyžaduje. Urobme to pre seba, pre svoj dobrý pocit a svoju osobnú prestíž.