Viete, čoho je schopné vaše telo?

Cítite sa z formy? Chcete sa opäť stať fit? Dôležité je si uvedomiť, že nezáleží na tom, v akom ste momentálne stave, pretože nikdy nie je neskoro, vrhnúť sa do cvičenia. Všetko, čo potrebujete je, navrhnúť si svoju dennú rutinu. Dennou rutinou rozumieme akýkoľvek druh cvičenia a následného relaxu.

Je možné, byť fit v akomkoľvek veku?

Myslím, že na túto otázku poznáte odpoveď aj sami. Dodržiavaním svojej dennej rutiny, si zabezpečíte nárast kondície, ktorá má tendenciu rásť so zvyšovaním záťaže. Či už máte dvadsať alebo päťdesiat, dôležité je začať s primeraným tréningom, aby si telo zvyklo na záťaž tak, aby ste ju mohli časom zväčšovať. Predídete tak zbytočným zraneniam, ktoré by vás iba brzdili. Výsledky, ktoré na seba nenechajú dlho čakať, sa tak stávajú silnou motiváciou, aby ste v cvičení pokračovali.

Môže sa niekto stať „superfit“?

Samozrejme! Svoju silu a kondíciu môžete vybudovať v akomkoľvek veku. Možno sa nestanete „superatlétom“, ale dobrú úroveň kondície, môže dosiahnuť ktokoľvek. Kľúčom je, stále pokračovať a nevzdávať sa. Keď ste fit, cítite sa skvele a mladšie.


Nasleduje pár rád, ktoré vám pomôžu zostaviť si vašu dennú rutinu:

1. Venujte sa tomu, čo vás baví

Ak pre vás dané cvičenie nie je príjemné, zmení sa tak na nútenú drinu. Znamená to, že ak radi tancujete venujte sa niečomu tanečnému ako Zumba, Latino a nie behu v horách. Ak máte radi výzvy, skúste bojové umenia. Ak uznávate bežné športy, pokojne sa venujte tenisu, behu, turistike, plávaniu alebo inej dostupnej aktivite.

2. Skúste „mikrocvičenia“

Je možné, že ste veľmi zaneprázdnený, a tak si poviete, že nemáte čas zapracovať dennú rutinu do vášho života. Mám tu pre vás riešenie. Jedná sa o krátke a jednoduché cvičenia, ktoré vám vyplnia hluché miesta. Ak čakáte, kým vám zovrie voda v kanvici, spravte pár drepov. Ak stojíte pri hrnci a varíte nedeľný slepačí vývar, stavajte sa na špičky a späť. Ak idete do pivnice po nejakú vec, skúste rýchlejšie zbehnúť a vybehnúť schodisko. Pri pozeraní televízie skúste priamo dvíhať obe nohy. Jedná sa o veľmi jednoduché cviky. Som si istý, že ste si schopní vymyslieť mnoho ďalších cvikov, ktoré vám pomôžu zužitkovať váš čas.

3. Funkčné cvičenia

Jedno z tajomstiev, ako sa stať fit, spočíva v zmene bežných úloh na dennú rutinu. Jedná sa tak o nahradenie osobného auta efektívnejším spôsobom – chôdzou, behom alebo bicyklovaním. Rovnako tak schodiská môžu nahradiť výťahy a eskalátory. Nie vždy je na to čas, ale keď sa nikam nenáhlite, prečo to neskúsiť?

4. Začnite behať

Beh nie je vôbec taký jednoduchý ako vyzerá. Zo začiatku je efektívnejšie, keď budete behávať pomaly a zameriate sa najmä na dýchanie. Dýchanie je pri behu veľmi dôležité, pretože zlým jeho zlým prevedením ukončíte beh skôr, ako by ste boli prinútení únavou. Časom skúšajte beh do kopca, ktorý výrazné posilní váš kardio-vaskulárny systém. Keď sa unavíte, nahraďte beh krokom, vydýchajte sa a následne skúste pokračovať. Samozrejme, nezabúdajte pred a po behaní na dôslednú rozcvičku. Vyhnete sa tak prípadným zraneniam a stanete sa flexibilnejší.

5. Cvičte v spoločnosti

Najlepší spôsob ako vytvoriť dlhotrvajúci zvyk, spočíva v zapojení druhej osoby. Stanete sa tak zodpovednejšími ku cvičeniu a celý proces bude omnoho zábavnejší. Hľadajte spoločníkov k cvičeniu, ktoré vás baví. Dajte sa tak spoločne na jógu, bojové umenia alebo si vyberte spomedzi mnoho dostupných aktivít.

Zahájte tak dnes svoju cestu ku kondícii a zdravému životnému štýlu.

Lukáš

Kto chce hľadá spôsoby, kto nechce hľadá dôvody?

Latest posts by Lukáš (see all)

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.