cvicenieAsi je vám jasné, že zdravie by malo byť vo vašom rebríčku hodnôt čo najvyššie. Koniec koncov, máte iba jedno telo a čím lepšie sa o neho budete starať teraz, tým viac sa vám odvďačí z dlhodobého hľadiska. Keď príde rad na cvičenie, väčšinou sa ľahšie hovorí, ako koná.

Môžete mať tie najlepšie úmysly, bohužiaľ, výhovorky sú jednoduchšie. Máte málo času. Ste na dovolenke. Ste ubolený, unavený a chýba vám motivácia.

S dodržiavaním dlhodobého cvičebného plánu má problém veľmi veľa ľudí. Preto vám prinášam päť tipov, ktoré vám s tým pomôžu.

1. Skúste kratšie tréningy

Aby ste boli zdravý, nepotrebujete tráviť dennodenne hodiny v posilňovni. Stačí trocha intenzívnejší tréning a za kratší čas môžete byť silnejší, štíhlejší a viac fit ako pri obyčajnom cvičení.

Intenzívny tréning znamená, že počas krátkej doby budete cvičiť úplne na maximum, potom krátko oddychovať a potom znova cvičiť. Takýto tréning netrvá viac ako 10-20 minút a je skvelým pre ľudí, ktorí majú málo času.

2. Vytvorte si rituál

Najlepším spôsobom ako si vytvoriť nejaký zvyk, je zavedenie rituálu. Cvičenie nie je v ničom iné.

Povedzme, že si chcete zacvičiť ráno pred prácou.  Možno by bolo dobré si vytvoriť rituál, ktorý by vyzeral nasledujúco. Vstanete, pri počúvaní nejakej dobrej hudby si spravíte ľahké raňajky, zacvičíte si, spravíte si proteínový nápoj a letíte do práce. Hlavná myšlienka spočíva v tom, aby si vaše telo na tento rituál zvyklo tak, že ho bude považovať za niečo prirodzené. Takže nabudúce keď ráno vstanete, ani si to neuvedomíte a už budete v cvičebnom režime.

3. Poznačte si ho do vášho kalendára

Ďalším spôsobom ako sa uistiť, aby sa cvičenie dostalo do vášho denného zoznamu, je zapísať si ho do kalendára – rovnako ako keby ste mali ďalšie stretnutie.

Ak sa rozhodnete, že chcete cvičiť tri dni v týždni, na tento účel si môžete v kalendári napríklad vyhradiť pondelok, utorok a piatok. K týmto poznámkam v kalendári pristupujte rovnako ako k akémukoľvek pracovnému stretnutiu.

Ak sa vyskytne niečo dôležité, môžete si cvičenie presunúť aj na iný deň. Avšak rovnako ako by ste nikdy len tak nepreskočili dôležité stretnutie, alebo narodeniny kamaráta, je dobré sa k zameškanému cvičeniu vrátiť.

4. Oddajte sa mu aspoň na 30 dní

Asi viete, že vybudovanie zvyku trvá približne 21 až 30 dní. To isté platí aj pri cvičení.

Kľúčom je úplne oddanie sa zvyku, ktorý si chcete vybudovať. Ak začínate s cvičením, je dôležité, aby ste tak robili prvých 30 dní pravidelne. Keď sa skončí posledný deň vašej skúšky, zamyslite sa nad tým, ako sa cítite. Cítite sa silnejší, máte viac energie a ste viac fit? Ak si na tieto otázky odpoviete kladne, je pravdepodobné, že budete vo vašom novo zaužívanom zvyku pokračovať aj naďalej.

5. Začnite malými krokmi

Ak sa rozhodnete pravidelne cvičiť, nie je práve dobrý nápad začať cvičiť každý deň v týždni a ešte k tomu najťažší možný tréning.

Prečo? Pretože skôr ako zistíte, budete úplne vyčerpaný. Stratíte všetku motiváciu pokračovať a navyše hrozí, že si privodíte zranenie.

Lepšie bude, ak zvolíte pomalší prístup. Stačí, ak si zacvičíte dva až tri krát do týždňa, hlavne pravidelne. Potom, čo si na takéto cvičenie zvyknete, môžete začať zvyšovať frekvenciu a intenzitu.

Začnite malými krokmi, a je oveľa pravdepodobnejšie, že budete úspešný z dlhodobého hľadiska.

Zbavte sa výhovoriek a jednoducho začnite.

Výhovorky sú jednou z najhorších vecí, ktorých sa môžete dopustiť, keď sa snažíte do vášho života zaviesť nejaký dlhodobý zvyk.

Existuje jednoduché riešenie: Prestaňte sa vyhovárať.

Cestujete? Cvičiť môžete stále, dokonca aj na hotelovej izbe.

Unavený? Cvičenie sa postará o nárast energie. Preto nebuďte lenivý a pustite sa do toho.

Vyťažený? Každý máme počas dňa 10 alebo 20 minút, ktoré môžeme venovať cvičeniu.

Čokoľvek robíte, musíte jednoducho začať. Začnite teraz. Nie zajtra.

A nikdy, nikdy sa nevzdávajte.

foto: flickr.com