Máte dlhý list úloh, ktoré chcete dokončiť dnes, alebo tento týždeň? Niektoré sú veľké, niektoré triviálne, niektoré sú urgentné, niektoré nie.
Kde teda začať?
Rôzny experti vám povedia rôzne veci. Pravda je, že neexistuje žiadna perfektná cesta ako vytvoriť váš dokonalý zoznam úloh, ktoré treba spraviť. Buď spravíte všetko alebo nie.
Trik je v tom maximalizovať vaše šance aby ste spravili všetko.Vynájsť systém ,ktorý pracuje najlepšie pre vás. Tu sú štyri metódy, ktoré sú skutočne spoľahlivé.
Vyberte si jednu alebo dve z nich a vyskúšajte, ktorá z nich vám najlepšie zapasuje. Ak už máte nejaký systém, ktorý pre vás pracuje veľmi dobre, podeľte sa o to s nami v komentároch.
Začnite s úlohami, ktoré vás stoja najviac energie
Taktiež by sa dali tieto úlohy popísať ako najviac odolné. Sú to úlohy, ktoré považujete za pomerne náročné, a ktorých by ste sa najradšej rýchlo zbavili.
Môžu byť nepríjemné ako je volanie naštvanému klientovi alebo aktuálne jednoduché, ktoré si užívate ( písanie knihy ) aj keď je to náročné.
Tým, že vykonáte tieto úlohy hneď na začiatku, bude to pre vás znamenať skvelý štart vášho dňa alebo celého týždňa a budete mať skvelý pocit, že ste dosiahli hneď na začiatku niečo výnimočné.
Začnite s tými najjednoduchšími úlohami.
Na druhej strane možno preferujete začať deň s tými najjednoduchšími úlohami. Ak považujete za problematické sadnúť si a začať pracovať alebo ak neustále odkladáte prácu, tak tieto ľahké úlohy môžu byť skvelý spôsob ako sa zahriať.
Jednoduché úlohy sú tie, ktoré nevyžadujú veľmi veľa námahy. Tieto úlohy by mali byť zábavné alebo jednoducho povedané rutina. Ako príklad uvediem vymazávanie nevyžiadanej pošty z vašej e-mailovej schránky.
Začnite s tými najdôležitejšími vecami
Ak by ste mohli dokončiť dve alebo tri veci týždenne, ktoré by ste si vybrali? Určite tie najdôležitejšie, ktoré sa postarajú naozaj o veľký prínos do vášho života.
Dôležité úlohy môžu zahŕňať písanie správ, hľadanie nových klientov alebo starať sa o web vašej spoločnosti.
Spravením týchto úloh hneď na začiatku, urobíte významný progres, ktorý vás podporí pokračovať ďalej v práci. A čo je hlavné, ak nevykonáte celý zoznam vašich povinností, urobíte aspoň 20 percent, ktoré tvoria 80 percent toho čo ste mali spraviť.
Začnite s tými najsúrnejšími úlohami
Súrne úlohy na vašom zozname sú tie, ktorým sa nezadržateľne blíži termín odovzdania. Mali by byť skutočne dôležité (ako zvládnuť dokončiť prezentáciu pred začatím veľkého mítingu) alebo bezvýznamné (ako vrátiť knihy z požičovne, predtým ako vám príde upomienka).
Urgentné úlohy veľmi často zaťažujú vašu hlavu. Tým, že ich spravíte hneď na začiatku, odstránite ich z cesty a pokračujete v plnení ďalších povinností bez toho, aby ste sa báli omeškania.
Ktoré z týchto štyroch metód používate vy? Pravdepodobne použijete kombináciu metód – Možno spravíte dôležité a súrne ako prvé alebo začnete s niečím jednoduchým a urgentným, aby ste oslobodili vašu myseľ od týchto úloh.
Akúkoľvek techniku použijete, nezískate viac ako 24 hodín denne ! Aj keď často spomíname time manažment, skutočne nemôžeme zmeniť to koľko času máme na určité veci – avšak môžeme zmeniť to kam sústredíme našu pozornosť. Takže, rovnako ako budete hľadať najlepší spôsob ako sa popasovať s vašimi úlohami na zozname, poriadne sa zamyslite aj nad úlohami, ktoré by na tom zozname vôbec byť nemuseli.