Obsahový marketing nie je len o písaní blogu. Nezaspite na vavrínoch a sledujte trendy, ktoré vám privedú nových zákazníkov a udržia si súčasných. Viete, ktoré trendy priniesol obsahový marketing v roku 2018? Prešli sme tipy publikované v niekoľkých médiách a blogoch a z každého vybral 1 či 2, ktoré nás najviac zaujali a o ktorých si myslíme, že nie sú v tuzemskom obsahovom marketingu ešte toľko využívané.
Čo to je content marketing, už sme vysvetlili. Táto forma propagácie pre firmy a e-shopy býva najčastejšie spájaná práve s písaním blogu. Ak ale chcete z originálneho obsahu vyťažiť maximum, nezaobídete sa bez sledovania aktuálnych trendov. O čom sa vo svete obsahového marketingu v súčasnosti najviac hovorí?
Mobilné SEO a obsah prispôsobený mobilu
V USA prevážilo používanie mobilov pri surfovaní po sieti už v roku 2016. U nás štatistikám stále mierne vládne desktop, napriek tomu sa ešte masívnejšiemu odlivu užívateľov na mobilné zariadenia do budúcnosti nevyhneme. Už len preto, že je to v záujme samotného Google, ktorý je majiteľom a prevádzkovateľom operačného systému Android.
Samozrejmosťou by dnes už mal byť samostatne pripravený mobilný e-shop alebo responzívne web. Doba prenosných zariadení so sebou priniesla ďalšiu novinku – mobilné SEO. Hoci sa o tom až toľko nehovorí, Google sa na odlišné indexovanie pre telefóny zameriava už nejakú dobu.
2. Marketing v rukách užívateľov
Podľa analýzy spoločnosti Nielsen pôsobí zo všetkých presvedčovacích argumentov vôbec najdôveryhodnejšie odporúčania od rodiny a priateľov. Hneď v závese je zázemie silnej značky a online referencie od ostatných zákazníkov. Inými slovami, ľudia spravidla veľa dávajú na ostatných ľudí.
Na popularite tak stále viac naberá obsah tvorený samotnými užívateľmi. V angličtine sa pre tento fenomén ustálil výraz User Generated Content (skráteným postupom UGC). Ako UGC servery si môžete predstaviť napríklad Wikipédiu, YouTube alebo lifestylové blogy. Pomocou UGC ale svojich zákazníkov intenzívne zapájajú aj niektoré úspešné značky.
Starbucks zvýšil návštevnosť svojich stránok fotosúťažou o najlepšie prizdobený kelímok od svojej kávy, komunita pivkárov intenzívne pomáha tvoriť obsah na sociálnych sieťach pivovaru Heineken. Ďalšími prípady nápaditého zapojenie zákazníkov do tvorby obsahu sa môžete nechať inšpirovať v článku o 10 najlepších UGC kampaniach od Hubspotu.
TIP: Veľa informácii naraz? TEXTO obsahový marketing zabezpečí, že vaše SEO, obsah a distribúcia obsahu bude na vysokej úrovni.
3. Vizuálna komunikácia v content marketingu
Ilustrácie, grafy, vlastné fotografie a ďalší výstižný obrazový materiál sa pre úspešný obsahový marketing stáva zásadným. Vhodnou vizualizácií podporíte oznámení textu, naopak články bez lákavé grafiky používateľa prestávajú zaujímať.
Obrázky by vždy mali byť jasné, relevantné k obsahu a kvalitné. Zároveň je ale potrebné postrážiť, aby ich vysoké rozlíšenie príliš neovplyvnilo rýchlosť načítania stránky. Návštevníci sa o zotrvanie na webe rozhodujú priemerne do 3 sekúnd a asi 40 % ich stránky opustí, ak sa za tú dobu stránky nenačítajú. Obrazová zložka by teda nikdy nemala prebíjať funkčnosť stránky.
4. Opovrhujete influencermi? Nemali by ste
Influencer marketing už dávno nie je len doménou veľkých značiek a zavedených televíznych celebrít. Hviezdičkami sociálnych médií sú dnes tiež mladí knihomoli alebo fitness nadšenci z radov „obyčajného ľudu“. Podľa štúdie reklamnej agentúry Ogilvy & Mather si influencerov do svojich marketingových kampaní v roku 2017 prizvalo 45 % českých firiem a záujem o tento štýl spolupráce stále rastie. Dôležitá je ale hlavne dôveryhodnosť, autenticita a súlad s cieľovou skupinou, ktorú samozrejme býva prevažne mladšie publikum.
Ak vás táto téma zaujala, prečítajte si aj ďalšie trendy v obsahovom marketingu v roku 2018, o ktorých písala obsahová agentúra TEXTO.