Každý sa snaží určitým spôsobom zvyšovať svoju produktivitu, či už v pracovnom prostredí, alebo v osobných cieľoch. Prečo je to celé také zložité?

Jeden z dôvodov, prečo ľudia nedosahujú výsledky pri pokuse o zvýšenie produktivity spočíva v tom, že nevidia dve veľmi rozdielne úrovne, ktorým treba venovať pozornosť. Tí, čo sa zameriavajú len na jednu, spravidla dosiahnu iba krátkodobý rast, poprípade celkom zlyhajú.

Tak ako napovedá názov článku, existuje veľký a malý obraz produktivity. Zameriam sa tak na objasnenie oboch častí a rovnako tak zopár tipov, pre zvýšenie celkovej produktivity.

Veľký obraz produktivity

Táto časť zahŕňa kroky do minulosti a pohľad na samého seba z vtáčej perspektívy. Jedná sa o väčšie základné charakteristické črty o vás, na ktoré sa treba zamerať, alebo ich rozvinúť. Nasledujú 4 dimenzie, ktoré dôkladne pasujú to sveta osobného rozvoja. Ak sa poctivo zameriate na to, ako s nimi pracujete, nasmerujete sa k solídnemu, napredujúcemu a veľmi produktívnemu smeru:

Prevzatie iniciatívy

Ak len zriedkavo reagujete na situácie, okolnosti a podnety, mali by ste sa zamerať na príležitosti prevziať iniciatívu. Nemôžete jednoducho čakať, že sa veci sami od seba zlepšia a práve preto musíte aktívne pristupovať k tomu, aby sa tak stalo. Ako Gandhi povedal:

Buďte zmenou, ktorú hľadáte, snažte sa tak zobrať opraty do vlastných rúk.

Predstavenie svojej budúcnosti

Vo svojej mysli musíte mať cieľ, pretože inak celková cesta nebude moc dávať zmysel, aj napriek tomu, aké príjemné môže byť samotné potulovanie. Čo za človeka, by ste chceli byť? Čo chcete vo svojom živote dosiahnuť? Keď si odpoviete na spomínané otázky, môžete si spokojne určiť ciele, účely a samotný plán akcie, aby ste ich dosiahli.

Hovoriť nie

Ďalšou kritickou časťou, ktorú treba dôkladne rozvinúť, je sila povedať nie na veci, ktoré nám nepomáhajú napredovať. Môže to byť prípadné odrezanie sa od TV, pokiaľ vás pripravuje o mnoho času. Rovnako tak trávenie menej času s negatívnymi ľuďmi, ktorí vás len ťahajú dole, namiesto toho aby ste rástli. Ak poviete nie veciam, ktoré vás ťahajú dole, automaticky hovoríte áno novému svetu plnému príležitostí.

Hľadanie spoločnej reči

Je jednoduché byť bojovným a neústupným, ale kam vás to na koniec zavedie? Nikam. Ak sa chcete posunúť správnym a pozitívnym smerom, musíte spolupracovať s ostatnými v oblastiach, ktorých sa dokážete dohodnúť. Ak zdôrazníte spoločnú reč, eliminujete prípadné nezhody, ktoré by vás aj okolie ťahali dole.

Malý obraz produktivity

Teraz, keď viete, že sa máte zamerať na isté oblasti veľkého obrazu, sú tu rovnako rôzne oblasti, ktoré môžete využiť k tomu, aby ste zlepšili svoju produktivitu. Na tejto úrovni sú to najmä:

Náročnejšia práca na prvom mieste

Môže to naozaj pomôcť, keďže čerství dokážete lepšie čeliť zložitejším problémom. Ak sa budete cítiť, že vám výrazne ubúda energia, preskočte na menej náročnú úlohu. Dôležité je uvedomiť si, že to neznamená riešiť problémy bezprostredne po tom, ako sa zobudíte, ale zistenie, kedy máte najproduktívnejšie obdobie dňa.

Eliminácia rozptýlenia

Práve toto môže byť nesmierne zložitý krok, keďže žijeme v digitálnom svete s rôznymi sociálnymi médiami a internetom, ktorý láka vašu pozornosť. Všetko vypnite a pracujte. Rovnako sa tak musíte uistiť, či pracujete vo fyzickom prostredí, ktoré pomáha produktivite. Niekomu prospieva, keď pracuje v prítomnosti hudby, ak je to váš prípad, jednoducho si ju pustite. Ak vám pomôže pracovať v kaviarni s notebookom na stole, pokojne tam vyrazte. Prípadná zmena prostredia vám môže pomôcť, ak sa zaseknete.

Zabezpečenie potrebných nástrojov

Kuchár, ktorý nemá žiadny hrniec, panvicu a potrebné ingrediencie, bude mať bez pochýb veľmi zložitú situáciu pri varení jedál. Ak nemáte to, čo potrebujete pre vašu úlohu, prípadne projekt, presuňte to na termín, kedy budete mať všetko k dispozícii. Inak len budete mrhať drahocenným časom.

Pamätajte hlavne na to, že pri dosahovaní vyššej úrovne produktivity sa musíte zamerať na obe časti. Váš život bude na veľmi produktívnej ceste,  ak sa naučíte vyrovnať úsilie pri oboch rozdielnych, avšak veľmi podstatných úrovniach.

 


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu len za 150 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup