Za posledných 100 rokov nastal v komunikácii obrovský posun vpred. Od listov k telefónom, od telefónov k textovým správam, od textových správ k videohovorom, od videí k sociálnym sieťam a pokojne by som mohol pokračovať ďalej. Jeden z najväčších vynálezov v komunikácii vznikol v roku 2004 a odvtedy sa šíri ako epidémia. Najprv v Amerike a teraz po celom svete.

Dnes má Facebook viac ako 1,23 miliardy aktívnych používateľov. Z počiatku bolo jeho cieľom spájať ľudí, ale s jeho rastúcou popularitou sa táto myšlienka akosi vytratila. Existuje množstvo článkov, ktoré zatracujú Facebook, ja by som sa dnes zameral na jeho negatívny dopad pre vašu produktivitu.

1. Facebook je mrhač času
Pri prezeraní noviniek si väčšina ani neuvedomí koľko času strávi prezeraním životných udalostí druhých ľudí, alebo zdieľaním svojich vlastných zážitkov. Niektorí sú tým natoľko posadnutí, že dokonca cítia povinnosť kliknúť na páči sa mi to alebo okomentovať niečo, čo bolo zdieľané. Možno beriete čas strávený na Facebooku ako váš voľný čas, hoci si neuvedomujete, že ho môžete využiť aj oveľa lepšie. Niečo nové sa naučiť, alebo sa venovať vašim každodenným úlohám.

2. Facebook vás núti zapodievať sa s nepotrebnými ľuďmi
Pozrite sa koľko máte na Facebooku priateľov. Koľkí z nich sú naozaj vaši dobrí priatelia? Alebo koľko zo žiadostí o priateľstvo sú naozaj skutoční ľudia alebo vaši známi? Musíte priznať, že máte na Facebooku aj ľudí, ktorých skoro vôbec nepoznáte, ale občas sa stane, že vám napíšu a vy im zo slušnosti odpíšete. Tým mrháte nielen vašim časom, ale aj energiou.

3. Facebook vás núti zapodievať sa s nepotrebnými informáciami
Jedna vec je získavať informácie čítaním novín alebo magazínov a kompletne iná je čeliť informáciám, trendom a inováciám prostredníctvom zdieľania rôznych ľudí. Stavím sa, že vec, ktorá vám po skončení s Facebookom nebude chýbať, sú selfie fotky dievčat s našpúlenými perami.

4. Facebook ničí vaše komunikačné schopnosti
Kedy naposledy ste sa stretli s vašimi priateľmi, príbuznými alebo kolegami? Sociálne siete nám majú pomôcť komunikovať. Zabúdame však na reálnu komunikáciu zoči voči, a preto máme problém komunikovať efektívne, čo má negatívny dopad na naše vzťahy doma, v práci alebo všade inde.

5. Facebook sa stáva vašim životom
Marketingová stratégia Facebooku je jasná – prinútiť vás stráviť na ich stránkach čo najviac času, ako sa len dá. Snahou o napísanie čo najviac cool príspevku/statusu sa väčšina ľudí usiluje byť niekým iným. Zabúdajú, že sa tým izolujú nielen od skutočného sveta, ale aj od seba samých. Myslím, že nie je až taký problém obetovať tú istú energiu a byť jednoducho sám sebou. Čo otvára otázku, prečo to neskúsiť?

Dôvody prezentované vyššie vám majú pomôcť zvážiť vaše názory na Facebook a predstaviť si aký zlý dopad môže mať na vašu produktivitu. Tieto body vám ponúkajú pohľad na to, ako by váš život vyzeral bez Facebooku. Skončiť s touto populárnou sociálnou sieťou nakoniec neznie až tak zle, však?

foto: flickr.com


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu len za 150 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup