Kto dnes nie je na webe, akoby ani neexistoval. Zabezpečiť si účinnú prezentáciu svojej firmy či podnikania nie je otázkou počtu bilboardov pri ceste, tie akurát ľudí štvú. V súčasnosti je tvorba imidžu o kvalitnom webe, na ktorý si zákazníci budú chodiť po kontakty aj zaujímavé informácie. Čo všetko by dobrá web stránka mala obsahovať? 

Dizajn webu

Cieľom väčšiny návštevníkov je obsah stránky. Bolo by ale chybou myslieť si, že na vzhľade webu nezáleží. Aj ten obsah, ak je ponúknutý v peknom balení, je predsa zaujímavejší a príťažlivejší, no nie? Preto je hodnotný webdizajn, jednou z vecí, ktorú sa oplatí riešiť s odborníkmi. Po dizajnovej stránke by mal byť web hlavne jasný a prehľadný. Sú totiž isté veci, napríklad menu vľavo, na ktoré sú ľudia zvyknutí. Originalita áno, ale nie za každú cenu. 

Obsah webu

Alfa a omega úspechu webu je jeho obsah. Grafika môže návštevníka zaujať, no zaujímavý obsah ho na webe udrží. Pri tvorbe obsahu je dobré sústrediť sa na cieľovú skupinu ľudí, pre ktorých web pripravujete. Sú to ženy, muži, dôchodcovia? Formu obsahu prispôsobte cieľovej skupine. Píšte pútavo s ohľadom na informačnú hodnotu pre čitateľa, no vyhnite sa príliš odborným termínom. Netvorte len obsah pre obsah. V rámci interakcie je dobré, ak čitatelia majú možnosť s článkami pracovať formou zdieľaní či komentárov. Sledujte ich a reagujte, zvýši to dôveryhodnosť webu aj vás.

Navigácia

Je pravdepodobné, že váš web dôverne poznáte. To je ok, no premyslená tvorba web stránok si vyžaduje preorientovanie sa do úlohy potenciálneho zákazníka, ktorý web navštívil prvýkrát. Pomôžte mu zorientovať sa napríklad dobrým menu, cez ktoré sa dostane na všetky podstránky webu. Menu by malo byť prístupné za každých okolností, bez ohľadu na to či sa nachádzate na home page alebo absolútne poslednej podstránke.