Už pri prvom stretnutí s človekom sa často rozhoduje o tom, či sa rozvinie úspešný obchod alebo len priateľský vzťah. Je dokázané, že v biznise vonkajší zjav a pôsobenie vytvára vyše trištvrte osobného úspechu. Medzi súčasti nášho pôsobenia na potenciálneho klienta patria napríklad neverbálna komunikácia ( reč tela), oblečenie, symbol postavenia, vôňa a zvuk hlasu.
Isté zmodernizované čínske porekadlo tvrdí, že nie je rozhodujúce, čo si niekto myslí, koná a hovorí, ale to ako to vie navonok sprostredkovať.
Symbolom postavenie v tomto zmysle rozumieme čokoľvek čo si želáme navonok zviditeľniť a čo by nám mohlo priradiť určitý status. Hovorí sa, že ak prídete do švajčiarskej banky pozrú sa vám na ruku, aké hodinky nosíte. Či zlaté rolexky, alebo len ich lacnú kópiu, ktorú zoženiete za pár eur. Hodinky sa považujú za symbol postavenia. Rovnako je to aj s drahými značkami automobilov, ktoré sa stali istým symbolom postavenia aj u nás. Obľúbené sú tiež módne oblečenia, šperky, plniace perá a najnovšie tiež byty v exkluzívnych mestkých štvrtiach, jachty či prímorské rezidencie. Veď predsa keď niekto veľa zarába prečo by si to nemohol dovoliť ?