Rozbiehať vlastné podnikanie je odstrašujúce, no zároveň poriadne vzrušujúce. Prečítajte si, čo všetko si treba pred odštartovaním nového biznisu zvážiť a na čo nezabudnúť, ak nechcete prísť o financie.

Rozbehnúť biznis, ktorý bude úspešný dlhé roky, nie je otázkou šťastia, teda aspoň vo väčšine prípadov. Na to, aby ste zo svojho plánu vybudovali profitujúce podnikanie, potrebujete viac ako len kapitál či nápad.

Podnikajte v tom, čo vás baví

Základným predpokladom, aby sa váš biznis neskončil ešte skôr, než sa začal, je vedieť o vybranej oblasti čo najviac. Dobré je, pokiaľ je to sféra, v ktorej sa profesionálne vyznáte, alebo je jednoducho vašou veľkou záľubou, ku ktorej sa vraciate počas chvíľ voľna. Prečo? S úplne novým podnikaním je obrovské množstvo práce, ktoré vám zaberie takmer všetok čas, pokiaľ sa váš biznis nebude týkať niečoho, čo vás baví, nadšenie veľmi rýchlo vyprchá. Je úplne jedno, či je vašou záľubou záhradníctvo, pečenie alebo kreslenie, či výroba handmade domácich kozmetických prípravkov. Vyhľadávanie investorov, predstavovanie prototypov bude v takom prípade vzrušujúci zážitok, a nie nepríjemná povinnosť, ktorú chcete mať čo najskôr za sebou. Veľký kapitál je skvelá vec, no pokiaľ nemáte vzťah k tomu, čo zákazníkom ponúkate, a zároveň sa detailne neorientujete v danej oblasti, šanca na úspech bude oveľa menšia.

Podnikateľský plán a analýza konkurencie

Áno, aj ten najmenší biznis, ktorý nebude mať okrem vás žiadneho zamestnanca, potrebuje svoj podnikateľský plán. Dôvodov je hneď niekoľko, v prvom rade budete mať pred sebou cieľ, ktorý ste si stanovili, a presne definované kroky na jeho dosiahnutie. Podnikateľský plán vám dá odpovede na otázky týkajúce sa financií, vašej cieľovej skupiny zákazníkov, ako aj plusov a mínusov produktu či služby, ktorú ponúkate. Dobrý plán vám zároveň pomôže minimalizovať riziká, ktoré s vaším podnikaním súvisia. Predtým než vstúpite na trh, je naozaj dôležité urobiť si dôkladnú analýzu konkurencie, vďaka čomu zistíte, koľko konkurentov máte, ako so zákazníkmi komunikujú a na čom je založená ich stratégia. Podnikateľský zámer sa nedá vypracovať za jeden večer s pomocou internetu. Potrebujete naň čas, keďže analýza konkurencie a celkový prieskum trhu nie je maličkosť. Neexistuje naň žiadna jednotná štruktúra, aj napriek tomu nájdete na internete množstvo návodov a rád, ako na to.

Investujte správne

Kam investovať a koľko? Na tie otázky si musíte vedieť odpovedať ešte predtým, než svoj nápad odštartujete. Sami si zvážte, do čoho sa oplatí investovať a v akej oblasti sa radšej uskromníte. Namiesto drahého komunikačného softvéru pre zamestnancov radšej siahnite po bezplatných alternatívach, ktorých sú na webe desiatky. Marketing je pre úspech biznisu kľúčovým, ak však naraz nemáte dostatok financií na nové stroje a zároveň aj na drahé bilbordy či spot v rádiu, uprednostnite stroje. Marketing sa dnes dá robiť aj za malé peniaze pomocou sociálnych sietí.

Investujte do seba

Nehovoríme teraz o luxusných dovolenkách, ale o  prednáškach, kurzoch, workshopoch, skrátka o čomkoľvek, čo vám pomôže stať sa v danej oblasti absolútnou špičkou. Aj keď ste v odbore možno pracovali 10 rokov, to ešte neznamená, že viete všetko, Ak chcete poraziť konkurenciu, musíte jednoducho vedieť viac. Druhým aspektom, na ktorý by ste mali myslieť, je vaše zdravie. Pri každodenných povinnostiach je často zdravie to posledné, na čo myslíme. To platí dvojnásobne o začínajúcich podnikateľoch. Ak patríte k týmto ľuďom, riskujete naozaj veľa. Predstavte si, že ochoriete alebo sa vám stane úraz, ako hlava rodiny teda zostanete bez príjmu. Čo teraz? Je pravdou, že nečakané situácie nevieme predpokladať, no môžeme sa na ne aspoň pripraviť vo forme poistenia.

Nezabudnite na poistenie

V súčasnosti každá poisťovňa ponúka klientom hneď niekoľko rôznych poistení s cieľom minimalizovať následky po úrazoch alebo chorobách. Medzi najobľúbenejšie poistné produkty patrí najmä životné a úrazové poistenie. V závislosti od poisťovne nájdete úrazové poistenie buď ako pripoistenie k životnej poistke, alebo ako samostatný poistný produkt. Všetky však obsahujú približne rovnaké poistné riziká, tým hlavným je poistenie trvalých následkov úrazov a úmrtia následkom úrazu. Okrem toho úrazové poistenie kryje náklady spojené s hospitalizáciou a rekonvalescenciou v dôsledku úrazu. Atraktívnym poistným rizikom je pre mnohých vyplácanie renty po úraze s plnením už od 40 % alebo od 60 % invalidity. Rozhodujúcim pre vás možno bude aj forma poistenia, niektoré poisťovne umožňujú okrem individuálneho poistenia aj rodinné, prípadne skupinové. Jeho výhodou je, že poistení na jednej zmluve nemusia byť v príbuzenskom vzťahu, môže teda ísť napríklad o kolegov.


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu len za 150 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup