6 tipov ako sledovať konkurenciu

Či práve zakladáte novú spoločnosť a píšete biznis plán, alebo len upravujete vašu súčasnú marketingovú stratégiu, detailná analýza vašej konkurencie na trhu je vždy veľmi dôležitá. Vedieť ako vaši konkurenti myslia, hospodária a snažia sa prilákať zákazníka, sú kľúčové faktory, ktoré vám môžu zabezpečiť výhodnú pozíciu na trhu.

Sledovať ako si počína konkurencia na trhu však nie je vždy jednoduché. Nie je totiž možné, aby ste jednoducho vkráčali do kancelárií kde sídlia riaditelia vašich konkurenčných spoločností a opýtali ste sa, ich ako sa veci majú. Na to, aby ste získali informácie, ktoré pomôžu vyformovať vašu vlastnú stratégiu, budete potrebovať šikovnosť, zakrádanie sa a možno aj trocha maskovania.

Aby ste nikdy nezaostávali za konkurenciu, prinášam vám dnes 6 rád, ktoré vám s nimi pomôžu držať krok.

1. Začnite s Google

Google je silný nástroj, ktorý vám bezpochyby pomôže získať obrovské množstvo informácií o tom ako je na tom vaša  konkurencia na trhu. Stačí pár dobre zvolených kľúčových slov a už ste na stránkach vašich konkurentov.

Dávajte si však pozor, ako veľa času strávite pred monitorom. Veľmi často sa totiž stáva, že sa pri hľadané stratíte v mori informácií, ktoré Google ponúka. Zamerajte len na to podstatné. Koniec koncov, vy sa musíte sústrediť na svoj biznis.

2. Pýtajte sa dodávateľov

Je veľmi pravdepodobné, že vy a vaša konkurencia na trhu máte rovnakých dodávateľov. Je úplne normálne, že sa vašich dodávateľov opýtate na svoju konkurenciu. Je však otázne či vám budú chcieť odpovedať.

Mohli by vám poskytnúť informácie o tom ako veľa a ako často si vaši konkurenti objednávajú materiál alebo dokonca či pri tom získali nejakú zľavu a pod.

3. Sledujte ich účty na sociálnych stránkach

Ak má vaša konkurencia vytvorenú napríklad fanúšikovskú stránku na Facebooku, vytvorte si nejaký fiktívne konto na účely špehovania konkurencie. Mohlo by vám to ponúknuť informácie o tom, aké špeciálne akcie majú pre svojich zákazníkov na sociálnej sieti.

 4. Preskúmajte vašich zákazníkov

Opýtajte sa vašich zákazníkov na to, čo sa im u vás páči a čo nie. Tento druh informácií by vám mal pomôcť zistiť aké zmeny je treba vykonvať, aby sa u vás zákazníci cítili lepšie ako u konkurencie.

5. Staňte sa tajným zákazníkom

Nehanbite sa nakupovať u konkurencie. Jesť v ich reštauráciách alebo využívať ich služby. Akýkoľvek je váš druh podnikania, takýmto spôsobom veľmi rýchlo zistíte ako vaši konkurenti míňajú peniaze, aký je ich zákaznícky servis, kvalita produktov alebo služieb, atď.

6. Spriateľte sa s vašou konkurenciou

Je prirodzené, že vaša konkurencia na trhu vám môže pripadať ako nepriateľ, prečo sa ale neskúsiť spriateliť s jej vlastníkom.. Možno zistíte, že toho máte veľa spoločného. A kto vie, možno si medzi sebou vymeníte nejaké informácie, ktoré vám pomôžu vzájomne napredovať.

 

Marek

Naše myšlienky rozhodujú o našom postoji, náš postoj rozhoduje o našich činoch a naše činy rozhodujú o našom živote!

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená. Prosím, vložte vaše meno, email a komentár.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>