Internet skutočne ponúka množstvo skvelých príležitostí. Všetko čo potrebujete je len nápad a chuť vytvoriť web týkajúci sa vášho biznisu no a už o mesiac môžete mať na dohľad reálny biznis.
Prekvapivo práve veľké množstvo príležitostí je tiež dôvod, že veľa blogerov alebo podnikateľov smeruje veľmi rýchlo do záhuby. Prečo? Pretože rýchlo skončia, lebo sa snažia rozbiehať množstvo biznisov naraz.
Stretávam sa s tým znova a znova a niekedy sa mi nad tým pozastavuje rozum. Človek vytvorí stránku alebo blog, a po chvíli keď dovŕši uspokojivú návštevnosť a zisky. Rozhodne sa vytvoriť 5 ďalších podobných stránok v domnení, že jeho zisky päť – násobne porastú.
Ale to je chyba.
Vytvorením piatich rovnakých stránok si znižujete množstvo pozornosti, ktoré každá stránka prijíma. Najčastejšie práve takéto stránky stroskotávajú. Každá zarába nejaké peniaze, ale nemá žiadny potenciál stať sa plnohodnotným biznisom
Ak chcete vytvoriť z vašej stránky alebo blogu skutočný biznis, potrebujete na ňu sústrediť všetku vašu energiu a pozornosť. Nedostatočné sústredenie je smrteľná chyba, ktorú každý bloger alebo podnikateľ môže spraviť.
Možno sa budete čudovať. Ale samozrejme sú aj blogeri s niekoľkými úspešnými blogmi, alebo podnikatelia s niekoľkými úspešnými podnikmi.
Ako je to možné?
Je to jednoduché, všetci z nich začali s jedným blogom alebo podnikom a sústredili sa naň na sto percent až dovtedy, kým nedosiahli bod, že sa môžu posunúť ďalej. Pri blogoch by to mohol byť bod kedy ich majitelia dosiahli vysokej a vernej návštevnosti, tak pokojne mohli svoje sústredenie presunúť len na písanie článkov, ktoré zaberú menej ako dve hodiny denne, čo ich zákonite odbremení a vytvorí viacej času na ostatné projekty.
Pre podniky to môže byť bod, kedy vlastník má zamestnancov a manažérov, ktorí sa starajú o chod prevádzky, zatiaľ čo on stojí bokom bez žiadnych starostí vytvárať nejaké strategické rozhodnutia.
Raz predsa len dosiahnete bodu, kedy môžete začať pracovať na vašom druhom projekte, bez toho aby ste stratili vaše sústredenie.
Problém je však v tom, že veľa ľudí začne druhý a tretí projekt skôr ako dokončí ten prvý.
Ak aj vy ste v situácií kedy máte možnosť niečo dokončiť. Analyzujte všetky vaše weby a nájdite ten, ktorý má podľa vás najväčší potenciál stať sa skutočným biznisom.
Potom sa zbavte ostatných ( buď ich predajte alebo jednoducho len odložte práce na neskôr) a sústreďte sa naplno na vybraný web.
Je to síce zložité strategické rozhodnutie, ale určite sa vám vyplatí.
Nezabúdajte: Sústredenie je nevyhnutné .