Sledujete dáta, ktoré vám online marketing prináša? Množstvo firiem robí práve veľkú chybu v tom, že napriek tomu, že s nájstrojmi v online marketingu pracujú, nedostatočne sledujú, čo každá kampaň či platforma prináša. Preto si tieto dáta v nasledovnom článku bližšie rozoberieme podľa jednotlivých kanálov, ktoré môžete v online marketingu využívať.

Kanály v online marketingu

Online marketing ponúka množstvo kanálov a platforiem, pričom každá z nich ponúka vlastnú analytiku. Dáta môžete sledovať priamo na nich či prostredníctvom ďalších podporných služieb, ako je napríklad analytika v rámci Google.

CRM

CRM alebo tiež riadenie vzťahov so zákazníkmi môže zahŕňať emailovú či SMS komunikáciu, alebo potom ďalšie druhy komunikácie v online marketingu, ako sú napríklad tzv. „web push“. Ak takúto komunikáciu prostredníctvom externých platforiem posielate, každá z nich ponúka svoje vlastné ukazovatele a výsledky. Medzi tie najdôležitejšie patria efektívnosť nadpisu (v emailovej komunikácii), počet otvorených emailov alebo sms (tzv. „open rate“), či prekliky z CTA – z tlačidiel, ktoré máte v emaily či výzve na akciu v SMS.

Facebook, Instagram a ďalšie sociálne médiá

Jednou z najväčších výhod sociálnych médií je, že každá z nich ponúka pomerne jednoduchú analytiku, ktorú si viete sledovať. Čo to znamená? Znamená to, že pri každom jednom príspevku môžete vidieť, aký má dosah, interakcie, a podobne. Je dôležité poznamenať, že spomínaná analytika funguje iba v prípade stránky na Facebooku a čiastočne v skupine a na Instagrame v prípade, že máte firemný profil.

Google analytika a kampane

Ak máte webovú stránku a v rámci online marketingu ju prepojíte s Google analyticsom, budete mať možnosť vidieť všetky dáta, ktoré sa týkajú návštev vašej webovej stránky, a to aj v reálnom čase. Podobne si viete prepojiť aj vaše online kampane a efektívne tak sledovať, čo vám prinášajú.

Ak dnes ešte svoje dáta v online marketingu nesledujete, zajtra to určite napravte. Postupne sa naučíte čítať výsledky vašich kampaní a všetkého, čo do online prostredia posielate.

Na záver? Do pozornosti dávame aj Blog o marketingu, kde sú publikované užitočné informácie, ktoré pomáhajú.

Vznikajú Vám otázky ohľadom online marketingu?

Využite konzultáciu 2×30 minút v hodnote 60 EUR zdarma. Stačí, ak uvediete, že prichádzate z tejto web stránky. Poďte do toho a vyberte si termín pre Online stretnutia.